Af en eller anden grund har de bygget taget til mit hus ovenpå et andet gammelt tag!
Sådan ser det ud på loftet, hvor man kan se det gamle tag med tagpap og det hele
Gammelt tag under nyt tag på loftet, viser træbjælker og tagpap i en kompleks konstruktion.
Inde fra huset ser det sådan ud:
Gangen i huset med skråt loft, skydedørsparti til venstre og en lukket hvid dør for enden ved det lille rum.
Der findes ingen horisontale regler i tagspærene (hverken på det gamle eller nye tag) og der er ikke meget, der kan bære det gamle/indre tag. Det føles mere som om, at det ydre tag bærer det indre, hvilket føles idiotisk.

Jeg vil ikke have det sådan her, og jeg vil også bære mere af ydervæggen af for at sætte endnu en skydedør i, og jeg tør ikke støtte denne konstruktion.

Min plan er derfor at lave huller til horisontale tagbjælker i loftet, åbne op for tagfoden udefra, og derefter skyde nye tagbjælker (limtræ) igennem udefra, som jeg fastgør i de ydre tagspær, for derefter at rive det gamle/indre tag ned. Jeg vil få synlige tagbjælker inde i huset, men det synes jeg bare kan være pænt. Desuden får jeg større lofthøjde.

Før:
Tegning af taget på et hus med to søjler, hvor det gamle tag er synligt inden i det nye, uden horisontale bjælker.
Efter:
Tegning af et hus med et skråtag, to lodrette vægge og en blå bjælke, der viser konstruktionen af taget og væggene.

Det føles som et forholdsvis enkelt projekt, men jeg er stadig en smule bekymret for at kaste mig ud i det. Lyder det som en dårlig idé?

EDIT: Bør tilføje at dette kun er konstruktionen på en lille vinkel, der går ud fra mit hus, og at resten af huset har første sal og er bygget på traditionel vis med

Af alle vanvittige bygninger, man har set... kære venner. Hvad havde de egentlig tænkt at opnå med det der? Skibsbyggere, der er vant til dobbeltskrog??

På det første billede ser det jo ud som om det nye tag står på det gamle. Så det må undersøges først, præcis hvad der holder ydertaget oppe.

Men ellers gør du helt rigtigt i at rive tåbelighederne ned.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.