Hej,

er i gang med at sætte lister i overgang loft/væg og kunne bruge nogle tips;

Det firkantede dæksel t.v. på billedet nedenfor har en dybde på cirka 3-4 cm, så at lave geringssnit med 45 graders vinkler bliver jo umuligt. Overgangen mellem det firkantede dæksel og kabelkanalen til højre er måske 2 cm.
Hvordan ville I gøre her for at få det pænt?

Firkantet låg med ledningskanal i loft/væg overgang til højre, ledningsafslutning mod eltavle mærket "GARO" med afbrydere nederst.

/N

Senest redigeret:
skulle slutte med listen modkoplingsboksen fra begge sider, burde det være muligt at lave udskæringer i listen, så kabelkanalen kan gemmes bag listen.

Skulle gøre som daugaard men flytte kabelkanalen så den løber i underkant listen.

Jeg ville tage både boks og kanal af, strække kablerne eller skifte dem og sætte boksen under listen, men det er jo mig.

Protte

• Synes
lorens og 2 andre
  • Laddar…
tak for svar

Eftersom det er et højstrømskabel, der kommer fra sikringsskabet, er der nogen brandrisiko ved at gemme det bag en liste i frigolit, det er jo ganske vist isoleret i sig selv, men alligevel..

Har en lignende overvejelse omkring det på billedet nedenfor;

Kan jeg gemme kablerne bag listen og lade et låg dække det, som ikke dækkes af listen, eller er det dumt fra et sikkerhedsmæssigt synspunkt? Hvis jeg sætter listen over låget, skal den fastlimede liste jo væk, hvis noget skulle blive forkert:confused:

En væg med udsynet til et åbent kabeludtag, hvor flere kabler stikker ud. Diskussion om sikkerhed ved at skjule kabler bag lister.

Hvis der sidder en boks i hullet, kan du montere et dæksel over. Dækslet skærer du til, så listen ikke ligger over/på dækslet.

Taglisten fræses/saves/skæres ud på bagsiden, så kablet der går op i loftet går frit ind i boksen.

Sådan ville jeg have gjort, dog er jeg ikke helt hundrede på, at det er helt hundrede. :)

Hvad godt tak, nu fik jeg lidt idéer :)

Er som vanligt meget nojjig så snart det kommer til el..

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.