Vi har planer om at lukke hoveddøren, I ser på billedet (hvis jeg lykkes med at få den med...) og sætte et vindue der i stedet.
Problemet er bare..kan man løse det på en flot måde? Mursten er nok udelukket, da vi ikke har nogen ekstra mursten i reserve.
Vi har en tilbygning på huset, som har fjeldpanel - kunne man sætte det rundt/under vinduet?

Er det muligt at gøre det nogenlunde pænt, eller skal vi helt opgive vores planer??
 
  • Husfacade med hoveddør og to vinduer, omgivet af mursten og græs. En rampe af krydsfiner ligger foran døren, flankeret af buske og planter.
Problemet er, at det sandsynligvis altid vil se ud, som om der har siddet (sidder) en dør der, med skærmtag og det hele. En løsning kan være at udskifte det med et vindue i samme størrelse som døren.
 
Skærmtaget havde vi tænkt at fjerne.

Et vindue lige så stort som døren... mener du lige så højt?

Skal man fjerne "rammen" af mursten, synes du?
 
Fjern døren & vinduet ved siden af og lav et ordentligt karnap med plads til en lænestol ;)
 
Lyder jo hyggeligt, men så bliver vi uden badeværelse, eftersom vinduet ved siden af er badeværelsesvinduet... ::)
 
Sidde i badekarret, læse og kigge på udsigten ;D
Lade døren sidde fast og beholde facaden som den er.
Bygge til på indersiden og gøre det, I skal gøre der alligevel........
 
Et fast vinduesparti lige så stort som døren synes jeg føles som den mest smidige løsning. Så kan man beholde teglrammen.

Så kan man jo sætte sådan en plastfilm som svarer til matteret glas på nederdelen, hvis det skulle være i badeværelset.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.