1,793 læst ·
6 svar
2k læst
6 svar
Lukke en facadeventil - hvordan gør man bedst
Hej,
Vi har ændret planløsningen og der hvor køkkenet tidligere var, vil vi nu have et arbejdsrum. Samtidig vil vi installere mekanisk til- og fraluft, derfor behøver vi ikke de gamle ventiler.
Hvordan sætter vi bedst de gamle facadeventiler til for at undgå fugtproblemer?
Konstruktionen er tegl og træ.
Tak på forhånd
P
Vi har ændret planløsningen og der hvor køkkenet tidligere var, vil vi nu have et arbejdsrum. Samtidig vil vi installere mekanisk til- og fraluft, derfor behøver vi ikke de gamle ventiler.
Hvordan sætter vi bedst de gamle facadeventiler til for at undgå fugtproblemer?
Konstruktionen er tegl og træ.
Tak på forhånd
P
Tak for svaret.
Jeg var uklar og mener fjerne, for vi skal sætte nyt gips på indersiden. På ydersiden kan gitteret få blive siddende.
Men hvordan skal vi fylde hullet?
Kan "LUX"-plade, som man bruger i badeværelset med silikoneforsegling og derefter isolering, fungere?
P
Jeg var uklar og mener fjerne, for vi skal sætte nyt gips på indersiden. På ydersiden kan gitteret få blive siddende.
Men hvordan skal vi fylde hullet?
Kan "LUX"-plade, som man bruger i badeværelset med silikoneforsegling og derefter isolering, fungere?
P
Senest redigeret:
Vil du virkelig lukke dem? Jeg brugte fogskum. Placerede papir på ydersiden (bagved gitteret) sprøjtede fogskum fra indersiden. Efter 2 dage jævnede til samt lagde byggplast og rundt gipsplade. Spartelmasse og maling.
Klik her for at svare