Hej!

Jeg har en skydedørsgarderobe hvor gulv-skinnen er limet til gulvet, som jeg nu skal skifte.

Tips til hvordan jeg får løsnet aluminium skinnen fra gulvet, at save med fiskeline føles jo som en evigheds opgave?

/L

Antager, at du vil beholde skinnen hel, men er ligeglad med gulvet, eller? Måske kunne det fungere at save med en multimaster (eller Bosch/anden kopi) i limfugen og/eller overkanten på gulvet. Eller save et stykke ud med skinne og "gulvbit" for derefter at "kløve" så meget af gulvbiten som muligt med rundsav og derefter slibe/skrabbe/høvle resten væk.

Præcis, gulvet (laminat) skider jeg på. Skal tjekke om en multimaster har tyndt nok blad til at komme ind mellem gulv og liste.
Ellers var jeg inde på som du skriver, kløve et pakke og så stemme gulvet bort eller sådan. men det er et pokkers arbejde.. men multimaster var et godt tip, skal tjekke!

Måske ville det virke med en rigtig tynd (japan)såg og håndsave. Jeg har også hørt, at der har været en form for "feltmæssig" trådsav, en form for skarp, stikkende wire med to ringe i enderne. Jeg har ingen idé om, de er gode, men de burde kunne bide bedre end fiskeline i hvert fald. Jeg fandt en variant her (første google-træf, ved intet om den).

En anden variant kunne måske være at save "pakken" løs og lægge den i blød nogle dage. Har aldrig prøvet (dvs undgået vandskader d^_^b) men med lidt held opløser laminatet sig så meget, at det bliver let (lettere) at "skrabe/skære/pille" væk.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.