Forstår, at det var vanskeligt at sætte loftliste lige her (trappe ovenfor toilettet), men at lade listen bøje nedad som tømreren har gjort, synes jeg ser helt forkert ud. Hvad kan man gøre for at ændre/pynte på det? Risikerer man at ødelægge gipspladen bagved, hvis man forsøger at fjerne det stykke, der hælder nedad? Kan man skære det af på en eller anden måde?

• Væg- og loftlister omkring trappeopgangens hjørne, hvor en liste bøjer nedad; mulig udfordring med gipsvæg bagved.
Jeg havde ladet den afslutte mod vinklen. Ser helt skørt ud som den er nu.

• Synes
S&N og 2 andre
  • Laddar…
HVEM i hele verden sætter lister op, før der er spartlet og malet/tapetseret?

• Synes
Dowser4711 og 2 andre
  • Laddar…
Ja du, jeg ville ikke engang have lister der - men måske havde jeg udtrykt mig uklart ”lister behøver vi ikke have der oppe” … Men nu sidder de der og skjuler lidt ujævne skiveafslut. Men kan man gøre noget ved dette?!

S
Intet Intet sagde:
HVEM i alverden monterer lister, før det er spartlet og malet/tapetseret?
Har man tapet, skal listen op før! Så man dækker sprækken ved at gå ud med tapet en smule på listen. Derimod havde jeg malet listen, inden den blev monteret, og spartlet før samt grundmalet væggen.

• Synes
Joak og 2 andre
  • Laddar…
S S&N sagde:
Ja du, jeg ville ikke engang have lister der - men måske havde jeg udtrykt mig uklart "lister behøver vi ikke at have deroppe" ... Men nu sidder de der og skjuler lidt ujævne pladeafslutninger. Men kan man gøre noget ved dette?!
Det er jo bare at tage den ned. Sæt en ny der er skåret så den går lige ind mod vinklen i hjørnet.

• Synes
Intet
  • Laddar…
S swirve sagde:
Har man tapet ska listen op før! Så man dækker sprækken ved at gå ud med tapet en smule på listen. Derimod havde jeg malet listen inden den blev sat op og spartlet inden samt grundmalet væggen.
T Trafikverket1 sagde:
Er jo bare at tage den ned. Sæt en ny, som er skåret, så den går lige ind mod vinklen i hjørnet.
Tak begge for jeres respons! Skal ikke have tapet der, men derimod malede vægge. Men hvor skrøbelige er almindelige gipsplader? Kan listerne fjernes uden at pladerne går i stykker?

S S&N sagde:
Tak begge for jeres respons! Skal ikke have tapet der, men det skal være malede vægge. Men hvor skrøbelige er almindelige gipsplader? Kan listerne fjernes uden at pladerne går i stykker?
Ja. Men selvom de går i stykker, gør det jo ikke noget, det fikser maleren, som alligevel skal spartle pladerne 😀

• Synes
  • Haha
Intet og 1 anden
  • Laddar…
S swirve sagde:
Har man tapet skal listen op før! Så man dækker sprækken ved at gå lidt ud med tapeten på listen. Derimod ville jeg have malet listen, inden den blev sat op og spartlet samt grundmalet væggen.
Selv med tapet ville jeg ikke sætte listen op først. Det er lettere at tapetsere uden liste, og det bliver betydeligt pænere. Men men. Alle bliver tilfredse med deres metode.
Her er min seneste tapetsering. -Først tapet. Derefter liste!

Grønt bladmønstertapet med en lys træliste ovenpå.

• Synes
S&N
  • Laddar…
Karrock
Intet Intet sagde:
Selv med tapet, ville jeg ikke sætte listen op først. Det er lettere at tapetsere uden liste og det bliver betydeligt pænere. Men men. Alle bliver tilfredse med deres egen måde.
Her er min seneste tapetsering. -Først tapet. Så liste!

[billede]
Nogle maler listen ind, fx med loftfarven og sætter derefter tapetet op mod kanten. Disse er ubehandlet, så det peger mod en sådan udførelse er på vej.

• Synes
Intet
  • Laddar…
Intet Intet sagde:
HVEM i hele verden sætter lister op, inden der er spartlet og malet/tapetseret?
Alle malere?

• Synes
Utsliten och utdömd
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.