Forstår, at det var vanskeligt at sætte loftliste lige her (trappe ovenfor toilettet), men at lade listen bøje nedad som tømreren har gjort, synes jeg ser helt forkert ud. Hvad kan man gøre for at ændre/pynte på det? Risikerer man at ødelægge gipspladen bagved, hvis man forsøger at fjerne det stykke, der hælder nedad? Kan man skære det af på en eller anden måde?
Jeg havde ladet den afslutte mod vinklen. Ser helt skørt ud som den er nu.
S
swirve
Elektronikgal
· Östergötland
· 1 512 indlæg
swirve
Elektronikgal
- Östergötland
- 1,512 indlæg
Det er jo bare at tage den ned. Sæt en ny der er skåret så den går lige ind mod vinklen i hjørnet.S S&N sagde:
S swirve sagde:
Tak begge for jeres respons! Skal ikke have tapet der, men derimod malede vægge. Men hvor skrøbelige er almindelige gipsplader? Kan listerne fjernes uden at pladerne går i stykker?T Trafikverket1 sagde:
Ja. Men selvom de går i stykker, gør det jo ikke noget, det fikser maleren, som alligevel skal spartle pladerne 😀S S&N sagde:
Selv med tapet ville jeg ikke sætte listen op først. Det er lettere at tapetsere uden liste, og det bliver betydeligt pænere. Men men. Alle bliver tilfredse med deres metode.S swirve sagde:
Her er min seneste tapetsering. -Først tapet. Derefter liste!

Karrock
Renovatør
· Västra Götaland
· 1 063 indlæg
Karrock
Renovatør
- Västra Götaland
- 1,063 indlæg
Nogle maler listen ind, fx med loftfarven og sætter derefter tapetet op mod kanten. Disse er ubehandlet, så det peger mod en sådan udførelse er på vej.Intet sagde:
Klik her for at svare