T toolman77 sagde:
Er der nogen grund til, at du har valgt konsoller i stedet for bjælkesko til at fastgøre reglarne i? Med bjælkesko får du ingen problemer med, hvor kraften påvirker væggen, og du får en skjult montering, da de ikke stikker ned under reglarne.


[bild]
En bjælkesko kan ikke være på venstre side, og jeg synes, det ser pænere ud med konsoller, da den ene vinge på bjælkeskoen vil blive synlig/stikke ud.
 
Jeg havde placeret et lille mellemstykke ved siden af væggen. Mellemstykket behøver nødvendigvis ikke at være en spikplåt, men det væsentlige er, at du får reglen op nogle mm fra konsollen.
 
Nu er det gjort!
Det knagede ubehageligt i konstruktionen, da jeg skruede løs skruerne lidt, i hvert fald på den højre side. Der er en del sidepres. Dette opdagede jeg, da jeg skruede løs skruen i det lille jern øverst. Så bevægede øverste del af reglen sig 3-4mm sidelæns. Noget at bekymre sig for?

Efterfølgende skruede jeg skruen tilbage, men skulle jeg have gjort det? Da reglen nu er 1-2mm højere, kommer skruehullet jo lige så meget højere op. Så burde skruen vel presse reglen ned mod konsollen? Hvad tror I?

Her er i hvert fald billeder:
Vinkelbeslag og træbjælker i en loftskonstruktion med skruer.
Vinkeljernet øverst. Skruen gik i uden problemer, selvom skruehullet var 1mm højere op. Unødvendig nedadgående kraft på reglen?

Træbjælke fastgjort med et sort metalbeslag, hvor skruen sidder i. Bemærkning om papir som passerer mellem konsol og bjælke.
Nu flyder den i hvert fald. Får et papir ind uden problemer yderst på konsollen!
/Jens
 
  • Synes
bossespecial
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.