BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 131 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,131 indlæg
Har ikke producenten af pladen instruktioner til det?
Jeg ved ikke om det kan variere, men Byggmax skriver, at deres plade skal skrues med gipspladeskruer: https://www.byggmax.se/våtrumsgips-p07001
Men nu om dage er det jo tilladt med almindelige gipsplader i badeværelser.
Jeg ved ikke om det kan variere, men Byggmax skriver, at deres plade skal skrues med gipspladeskruer: https://www.byggmax.se/våtrumsgips-p07001
Men nu om dage er det jo tilladt med almindelige gipsplader i badeværelser.
Ja, det er jo spørgsmålet for på GVK side skal det både limes og skrues. Derefter bør jo denne være godkendt af BKR men det står der intet om på byggmax hjemmeside. Sen måske man ikke behøver at lime. Det handler jo om gulvets bevægelser i fugtig miljø. Derfor bliver jeg lidt usikker lige fordi jeg selv står der i nuet og vil gøre det rigtigt.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 131 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,131 indlæg
Skal du have vådrumsmatta og/eller -tapet (GVK) eller fliser/klinker (BKR)?Ahmed A sagde:
Ja, det är jo spørgsmålet, for på GVK siden skal det både limes og skrues. Så bør denne jo være godkendt af BKR, men det står der intet om på byggmax hjemmesiden. Så måske behøver man ikke lime. Det handler jo om gulvets bevægelser i fugtigt miljø. Derfor bliver jeg lidt usikker, netop fordi jeg selv står i den situation lige nu og vil gøre det rigtigt.
Du skriver om gulv nu, men gælder det ikke vægge?
Du behøver også læse branchereglerne fra Sikker vand, for jeg mener det er dem, der specificerer den godkendte vægkonstruktion.
Hvilken WAB gælder det?
BirgitS sagde:
Det är nog jag som blandar ihopa det, jag ber om ursäkt men det handlar om gipsskiva som är som ett förstärktlager över badrumsgolvet på andra vån. Det är för att staga upp golvet så det inte flexar där av gips. Egentligen är min fråga vilken gipsskiva är godkänd för montering på golv i badrum som är för att staga upp konstruktionen? Finns det en variant där man bara behöver skruva? Detta måste göras enligt GVK om man ska lägga klinger istället för golvmatta.BirgitS sagde:
tack!
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 131 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,131 indlæg
Gulvopbygning ved jeg desværre ikke noget om, jeg troede det handlede om vægge, for det er der, man plejer at have OSB. I gulve plejer man vel at have gulvspånplade.
Når det gælder klinker, så er det branche-reglerne fra BKR, der er standard.
Når det gælder klinker, så er det branche-reglerne fra BKR, der er standard.
Klik her for at svare