Hej,

Jeg overvejer at lime OSB på en indvendig væg af Leca. Går det, og fungerer det i så fald med f.eks. Ardex S48 eller lignende?
 
Så snart jeg så tråden, tænkte jeg S48! Overlegent!!
 
Findes der nogle særligt gode grunde til ikke at dreje på nogle skruer?
 
Tid, underlaget er ikke helt jævnt. Tænkte at det er nemmere at trække et par strenge og derefter sætte pladen på i forhold til at palle imellem og så skrue.
 
Du kan jo gøre både og for at være på den sikre side. Træk 4-6 skruer per skive.
 
pjop sagde:
Tid, underlaget er ikke helt jævnt. Tænkte at det er nemmere at trække et par strenge og så sætte pladen på sammenlignet med at understøtte imellem og så skrue.
Jeg ved ikke om jeg misser nogen detalje, men du har jo brug for kontakt for at kunne lime. Eller skal du lime over omtrent hele fladen og så "viser det sig" hvilke punkter der får kontakt? :)

Jeg forstår muligvis ikke situationen, men jeg mener, hvis du ved hvor du skal lime burde man også kunne vide hvor man skal skrue? Men lim kan måske være godt nok, er ikke ekspert. De plejer vel at holde til ca. 30kg per kvadratcentimeter eller noget sådan husker jeg, så man må håbe du har nogle punkter med god kontakt og at du ikke skal hænge rigtig tunge ting op.
 
Hvorfor?
 
  • Synes
Joak
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.