Hvid list på vangen skal det være i det forrige indlæg:)

Det ser virkelig flot ud!

Og jeg antager, at jeg havde ret angående, at du er en hejare til at save i hånden nu?

Takker, Takker.....:D

Du havde så ret.....det går rigtig godt at håndsave med japansav:D

Tænkte derefter at olie trappen med en olie, der hedder Satin Oil Gold. Det er tilsyneladende en oliemousse, som er meget drøj og skal være let at arbejde med. Man skal kunne betræde det oliebehandlede område efter 1 time. Blev anbefalet den af en maler. Er det noget, du har erfaring med?

scar69 sagde:
Takker, Takker.....:D

Du havde så ret.....det går rigtig godt at håndsave med japansav:D

Tænkte så at oliere trinene med en olie som hedder Satin Oil Gold. Det er åbenbart en oliemousse som er meget drøj og skal være let at arbejde med. Man skal kunne betræde det oliebehandlede område efter 1 time. Blev anbefalet den af en maler. Er det noget du har erfaring med?
Nej, desværre. Trinene har jeg ikke olie på overhovedet, da de var olierede ved levering. Øvrigt tømrerarbejde i forbindelse med trappen er blevet olieret med osmo haardvoks-olie, med fremragende resultat.

Okay, så må jeg blive pilottester af den olien:)
Jeg tænkte at give dem lidt vedligeholdelsesolie, da Step kit anbefalede det, eftersom trinene kun var grundolierede.

Jeg vender tilbage en dag med kommentarer angående olien.

Daniel_N sagde:
Jeg har tilføjet mere stepkit (og lignende), siden jeg startede tråden. Jeg ville uden tvivl vælge Sika T2 igen, utroligt velegnet til opgaven med sin hurtige vedhæftning, MS-polymer-type og passende seje konsistens.
Sika T2 sælges på K-Rauta som lagervare.

--- Mats ---

Har nu olieret stigen med oljemousse. Hvor nemt som helst. En lille klat mousse som smøres ud over stigen og som derefter tørres af med en tør klud. Kan ikke blive nemmere:D

Hej, hvor køber man et trapkompas i metal?

josquin sagde:
Hej, hvor køber man en trappkompass i metal?
Jeg købte min hos Theofils. Som med alt andet der, var den dog vanvittigt overpris. Måske kan den importeres.

scar69: Flot! Jeg antager, at du fjernede væg-til-væg tæppet? Var det meget arbejde?

Det var et kæmpearbejde med selve malerarbejdet, men selve lægningen af trin var slet ikke så hårdt/svært at udføre, som jeg havde troet det ville være.

Tæppet fjernede jeg, og det var der heller ingen problemer med. Jeg trak tæppet af og skrabede limrester væk på 2-3 timer.

janwide
estwing estwing sagde:
hej!

hvorfor købe dette dyre renoveringssæt?:S
sådan blev min trappe, blad lidt ned i billederne, så ser I, før/efter!!!
[link]

med hensyn til limningen tog jeg PL400, en stribe rundt om og lidt siksak i midten.
derefter tog jeg smeltelim, som I har talt om hele tiden i tråden, at det skal *hugge* fast med det samme.:O
så enkelt som ingenting.
jeg byggede min trappe med 14 mm egetræsparket og trappenæsen 56mm egetræsfod...d^_^b

venlig hilsen
estwing
Har et lille projekt, hvor jeg overvejer at gøre som du gjorde. Hvordan fastgjorde du trappenæserne på egetræsparketten?

janwide janwide sagde:
Har et lille projekt hvor jeg overvejer at gøre som du har gjort. Hvordan fastgjorde du trappetrinene på egetræsgulvet?
Hej.
Lim samt listepistol. //Estwing

janwide
estwing estwing sagde:
Hej.
Lim samt listepistol. //Estwing
Ok. Har desværre ikke en listepistol. Overvejer at fræse ud i underkanten af klikgulvet. Og derefter lime en trappenæse ifølge mit flotte billede. Tænker at man ikke får nogen belastning på trappenæsen oppefra og at det også bliver pænt. Hvad tror du?
Tegning på millimeterpapir viser en skitse af trappens næse med en skåret kant til klikgulv, markeret med pil og mønstret skravering.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.