Jeg har tidligere anvendt PU 700 til at lime en mexitegelmur, hvilket fungerede fremragende, holder stadig i dag, 7 år senere.
Nu har et par sten løsnet sig på vores facade, også mexitegel. I nogle tilfælde er det hele klumper med 2-3 sten og lidt mørtel. Første tanke er at købe en bøtte PU 700, men den indeholder trods alt ubehageligheder som isocyanater. Hvad tror I om at bruge MS-polymerlim, fx Tec7, dyrere men mere eller mindre ufarligt, desuden håndterer den bevægelser bedre. Sandsynligvis har den lidt dårligere holdbarhed i længden, hvis vi antager, at strukturen ikke bevæger sig; ellers har PU 700 lettere ved at revne.
Facaden i dette tilfælde er kun netop facade, i grunden er det et træhus, så facaden har egentlig ingen bærende funktion.
Kan jo tilføje, at jeg allerede har MS-polymerlim i form af både Tec7 og Biltema-versionen. Men hvis PU 700 er klart bedre alternativ, så køber jeg selvfølgelig sådan noget.