I
Hej,

Jeg har tidligere anvendt PU 700 til at lime en mexitegelmur, hvilket fungerede fremragende, holder stadig i dag, 7 år senere.

Spraydåse med stenlim PU 700 fra illbruck, designet til brug i byggeprojekter. Grøn etiket med instruktioner og et lille billede af en mur.

Nu har et par sten løsnet sig på vores facade, også mexitegel. I nogle tilfælde er det hele klumper med 2-3 sten og lidt mørtel. Første tanke er at købe en bøtte PU 700, men den indeholder trods alt ubehageligheder som isocyanater. Hvad tror I om at bruge MS-polymerlim, fx Tec7, dyrere men mere eller mindre ufarligt, desuden håndterer den bevægelser bedre. Sandsynligvis har den lidt dårligere holdbarhed i længden, hvis vi antager, at strukturen ikke bevæger sig; ellers har PU 700 lettere ved at revne.

En patron med Tec7 polymerlim, 310 ml, bruges til limning, fugning og tætning, også under vand. Hvid og grøn etiket med rød skrift. En tube Biltema Multibond MS-polymerlim, 290 ml, med gul og sort etiket, designet til forsegling, bindning, fyldning og montering.

Facaden i dette tilfælde er kun netop facade, i grunden er det et træhus, så facaden har egentlig ingen bærende funktion.

Kan jo tilføje, at jeg allerede har MS-polymerlim i form af både Tec7 og Biltema-versionen. Men hvis PU 700 er klart bedre alternativ, så køber jeg selvfølgelig sådan noget.
 
  • Biltema multibond universallim, 290 ml tube, med gult og sort etikett, egnet til tætning, binding, udfyldning og montering.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.