Hej,
Nogen der ved hvilket lim man kan bruge. Jeg ved, at der findes speciallim, men det koster multum. Nogle synes, at almindelig kakelfix burde fungere. Selv overvejer jeg, om ikke almindelig tapetlim (vævlim-varianten) også kunne fungere. Begge disse bruges jo til at fastgøre andet materiale direkte mod gipsplader, så de burde vel også kunne fastgøre gips mod gips. Eller????
Tak på forhånd!!!
Nogen der ved hvilket lim man kan bruge. Jeg ved, at der findes speciallim, men det koster multum. Nogle synes, at almindelig kakelfix burde fungere. Selv overvejer jeg, om ikke almindelig tapetlim (vævlim-varianten) også kunne fungere. Begge disse bruges jo til at fastgøre andet materiale direkte mod gipsplader, så de burde vel også kunne fastgøre gips mod gips. Eller????
Tak på forhånd!!!
Renovatør
· Kalmar
· 3 054 indlæg
Montagelim på patron om det är enstaka eller s48 så dyrt er det ikke
Stefan N sagde:
Det er faktisk ret dyrt. Bliver ca. 110 kr per kvadratmeter med 6 mm tandspartel, dog måske kan man have et betydeligt tyndere lag. Ved en tredjedel føles det helt overkommeligt. Kan det gå??? Ved 6 mm tandspartel bliver det flere penge for limen end for begge lag af gulvgips.Andreas_kalmar sagde:
Renovatør
· Kalmar
· 3 054 indlæg
Hvor stort et areal er det?
Renovatør
· Kalmar
· 3 054 indlæg
Findes der billigere mærker end ardex?
Renovatør
· Kalmar
· 3 054 indlæg
Interessant,Andreas_kalmar sagde:
Den tråd havde jeg faktisk misset. Så da lyder det som om det er helt OK med almindelig fliseklæb så længe man primer inden, og prime gør jeg gerne.
Jeg kan godt lide Fasting 65s ord "Nogle gange undrer man sig jo over, om S48 er ren colombiansk heroin - dyrt som bare fanden er det."
Ikke underligt at vi hjemmebyggere altid fejler med at holde budgettet, når en lim kan koste mere end materialet den limer. :/
Renovatør
· Kalmar
· 3 054 indlæg
Afhængigt af hvor vigtigt det er at styrke underlaget
Må dog insistere på at fortsætte med at undersøge spørgsmålet om tapet-/vævlim. Hvis pladerne er kartonbeklædte, så burde det vel alligevel klæbe ypperligt godt. Bekymr jer ikke, jeg tænker ikke selv eksperimentere, men det ville være interessant at vide, hvorfor det ikke kunne fungere.
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Jeg er enig (selvom jeg ikke har prøvet det selv).K Kojfabriken sagde:
Men ikke almindeligt tapetlim, som kun er stivelse og letopløseligt, hvis det bliver fugtigt.
Men klæber til væv/vådrumsklæber? Måske dette:
https://www.beijerbygg.se/store/privat/färg/kemisk-tekniska-varor/lim/våtrumslim-nordsjö
