Hej,

Nogen der ved hvilket lim man kan bruge. Jeg ved, at der findes speciallim, men det koster multum. Nogle synes, at almindelig kakelfix burde fungere. Selv overvejer jeg, om ikke almindelig tapetlim (vævlim-varianten) også kunne fungere. Begge disse bruges jo til at fastgøre andet materiale direkte mod gipsplader, så de burde vel også kunne fastgøre gips mod gips. Eller????

Tak på forhånd!!!
 
Hvad skal slutresultatet blive? Tapetklister havde jeg ikke overvejet, fliseklæb fungerer men afhænger af hvilket underlag det er. Hvad skal du gøre så?
 
Montagelim på patron om det är enstaka eller s48 så dyrt er det ikke
 
Stefan N Stefan N sagde:
Hvad skal slutresultatet være? Tapetlim havde jeg ikke overvejet, fliseklæber fungerer, men afhænger af, hvilket underlag det er.
Hvad skal du gøre så?
Andreas_kalmar Andreas_kalmar sagde:
Montagelim på patron hvis det er enstaka eller s48 så dyrt er det ikke
Det er faktisk ret dyrt. Bliver ca. 110 kr per kvadratmeter med 6 mm tandspartel, dog måske kan man have et betydeligt tyndere lag. Ved en tredjedel føles det helt overkommeligt. Kan det gå??? Ved 6 mm tandspartel bliver det flere penge for limen end for begge lag af gulvgips.
 
Hvor stort et areal er det?
 
Stefan N Stefan N sagde:
Hvad skal slutresultatet være? Tapetlim havde jeg ikke overvejet, fliseklæb fungerer, men afhængigt af hvilket underlag det er.
Hvad skal du gøre bagefter?
Underlaget er 28mm spredt panel (med gulvvarme), derefter to lag gips og klinker. Det er til et køkken.
 
Andreas_kalmar Andreas_kalmar sagde:
Hvor stort et område er det?
18m2
 
Findes der billigere mærker end ardex?
 
Andreas_kalmar Andreas_kalmar sagde:
Finns ju billigste mærker end ardex
Hej, har du tips på noget, så er jeg interesseret, men det skal være ret meget billigere for at kunne måle sig med almindeligt fliseklæb.
 
Andreas_kalmar Andreas_kalmar sagde:
[link]

Måske denne er interessant
Interessant,

Den tråd havde jeg faktisk misset. Så da lyder det som om det er helt OK med almindelig fliseklæb så længe man primer inden, og prime gør jeg gerne.

Jeg kan godt lide Fasting 65s ord "Nogle gange undrer man sig jo over, om S48 er ren colombiansk heroin - dyrt som bare fanden er det."

Ikke underligt at vi hjemmebyggere altid fejler med at holde budgettet, når en lim kan koste mere end materialet den limer. :/
 
Afhængigt af hvor vigtigt det er at styrke underlaget
 
Må dog insistere på at fortsætte med at undersøge spørgsmålet om tapet-/vævlim. Hvis pladerne er kartonbeklædte, så burde det vel alligevel klæbe ypperligt godt. Bekymr jer ikke, jeg tænker ikke selv eksperimentere, men det ville være interessant at vide, hvorfor det ikke kunne fungere.
 
  • Synes
karlmb
  • Laddar…
K Kojfabriken sagde:
Må dog insistere på at fortsætte med at undersøge spørgsmålet om tapet/klæbe lim. Hvis pladerne er kartonbeklædte, burde det vel alligevel klæbe særdeles godt.
Jeg er enig (selvom jeg ikke har prøvet det selv).
Men ikke almindeligt tapetlim, som kun er stivelse og letopløseligt, hvis det bliver fugtigt.
Men klæber til væv/vådrumsklæber? Måske dette:
https://www.beijerbygg.se/store/privat/färg/kemisk-tekniska-varor/lim/våtrumslim-nordsjö
 
Claes Sörmland
Jeg har limet gipsplader med vinylacetatsuspension, dvs. almindeligt hvidlim/trælim. Det er i øvrigt den kemiske grund for "primer" man skal påføre gipsplader før man fliser eller påfører rullede tætningslag.
 
  • Synes
karlmb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.