Er ved at bygge garage i løsvirke, hvor garage-delen vil få plader på indersiden. Det er jo normalt at sætte plader på indersiden (mindst) når man bygger en bærende væg! Bygger også et koldt lager bagved / i forbindelse med garagen (det vil få samme tag). Er det OK at bygge uden plader til denne del (fra et holdbarheds synspunkt)? Anvender 45 x 120 C24 træ (stående) på en 2400 mm høj trævæg, der kun får 28 x 70 sømlister på ydersiden, med stående træpanel. Taget vil have betonsten.
Skal jeg fx indfælde en regel (28 x 70) diagonalt eller sætte hulbånd som et kryds (X), eller er det nok med 5 vandrette sømmeregler?
Målene på koldlageret er 4 x 5 meter. Jeg tror, at den bageste og forreste (med dørhul) får støtte af garagens styrke, men væggen nærmest (til højre på billedet) er i skrivende stund lidt ustabil.
Det kunne jo blive bedre med 5 vandrette sømmeregler!
Skal du ikke have skiver, skal du have noget på diagonalen. At felle ind en brædt som du foreslog er et godt alternativ. Hålband er også godt. Bare spiklægt er ikke nok....
Når jeg måler på diagonalen får jeg et mål på 5500 mm
Spikregler findes på maks 5400 mm
Hvis jeg skærer ud for en diagonal spikbræde på stående reglar, nr. 2 til 8 (ikke 1. og sidste)
Kan det blive godt?