3,303 læst ·
17 svar
3k læst
17 svar
Lave et hus om til en skal?
Svårt att veta hur det ser ut utan bilder såklart! Men, jag blir rätt nervös när jag hör "göra om till skal" och 1700tal i samma veva. Är det en utbyggnad från 20-tal? Är det ytsikt från 1920-tal? Är det helt enkelt kök och badrum som lagts till? Små och många rum låter onekligen mer 1700 än 1920 tycker jag. Ibland används argumentet "det är redan förstört" för att förstöra ännu mer. Jag gillar inte det. Självklart måste alla hus kunna funka att bo i för en modern familj, men jag ifrågasätter om det är öppna ytor som är drömmen, varför göra det i ett hus som uppenbarligen inte är byggt för det?D Daniel 109 sagde:
"Det er oprindeligt bygget i 1700-tallet, men havde en omfattende renovering i 1920, hvor præcis alt blev udskiftet. Blev bygget som en herregård til en familie, og efter det blev det hotel. De seneste 5 år har det været B&B"En apelsin sagde:
Svært at vide, hvordan det ser ud uden billeder, selvfølgelig! Men jeg bliver ret nervøs, når jeg hører "gøre om til skal" og 1700-tallet i samme vending. Er det en udbygning fra 20'erne? Er det overflade fra 1920'erne? Er det helt enkelt køkken og badeværelse, der er tilføjet? Små og mange værelser lyder unægtelig mere som 1700 end 1920 synes jeg. Nogle gange anvendes argumentet "det er allerede ødelagt" for at ødelægge endnu mere. Jeg kan ikke lide det. Selvfølgelig skal alle huse kunne fungere til at bo i for en moderne familie, men jeg stiller spørgsmålstegn ved, om det er åbne rum, der er drømmen, hvorfor gøre det i et hus, der åbenlyst ikke er bygget til det?
Det burde jo være enkelt at se/liste ud, hvad der er tilkommet, da det blev bygget til B&B, og rive det ned. For derefter at tage varsomt fat på 20-tals renoveringen. Det kan jo være mere overflade fra 20-tallet, der har bygget bærende dele og støttevægge fra 1700-tallet ind.
Overvej også omhyggeligt opvarmning og isolering. Huset er sandsynligvis ikke i nærheden af tæt eller velisoleret, så selv med billig opvarmning vil der gå en vældig masse varme til at drive omkostningerne.
Jeg mener bare, at når staten på forskellige måder blander sig i hvad man må gøre med sin ejendom, så skal de også betale for det! Videre bliver jeg dårlig af moderne villaer i dårlig kvalitet og åbne planløsninger,En apelsin sagde:
Denne kommentar er nok en af de mærkeligste, jeg har set på Bygghus. Löfven? Slaver? WTF?
Jeg synes desuden også, at det er bedre at bygge nyt, eller finde et mere passende hus, hvis det er rummelighed og en åben planløsning, du er ude efter. Måske er der en anden, der ønsker at bevare husets sjæl og ikke rive alt ud i et 1700-talshus? Bygningspleje er vigtigt. Det er klart, at alle huse skal kunne gøres funktionelle og beboelige for moderne mennesker, men hvorfor købe gammelt, hvis det egentlig er et moderne hus, du er ude efter?
Klik her for at svare