Hej. Håber jeg kan forklare dette nu.

Skal lave et gulv som er 1,4x1,5m som en lille entré. Har i dag et garderoberum i kælderen som grænser op til en gammel garage del i kælderen. Dette skal gøres i stand efterhånden, men det er et stort projekt. Vi har et toilet, der er lige uden for garderoberummet som en lille entré. Der rev jeg nogle gulve og nogle vægge ned på grund af en vandskade ovenfor. Da så jeg træregler direkte mod beton, hvilket jeg nu vil genskabe. Tænkte at bruge stålregler i bunden samt træregler for stabiliteten. Intet træ mod beton. Skal op til det nærliggende rums højde, hvilket er 10 cm højere end betongulvet. Er det den rigtige måde, eller hvad er alternativet? Grunden er, at døren til toilettet er i den højere niveau. Modtager gerne tips.
Håndtegnet gulvplan over källare med angivelser for betonggulv, ny skillevæg, og trægulv, inklusive mål og dørplaceringer. Skitse til renoveringsprojekt.
 
En illustration. Det i blå er det jeg skal gøre.
Skal jeg bruge gulvspån eller gulvgips på gulvet? Tænkte bare at lægge et vinylgulv lige der på det lille areal


Illustration af rumlayout, blå områder viser planlagt arbejde, omfatter gulvspån eller gulvgips med plastikgulv på lille område.
 
Senest redigeret:
Karl.s Karl.s sagde:
Sørg for, at rummet under gulvet også ventileres, fx via soklerne.

Et alternativ er fx Platon eller lignende:
[bild]
[link]
Hej. Har gjort det på en anden del med Platon men da havde jeg ingenting, som jeg skulle op til, da var det enkelt. Behøvede ikke at skrue op som i dette tilfælde.

Satser nok på et Subfloor da denne del er så lille. Kan jeg justere højden også. Sen når jeg laver garage delen så må jeg overveje videre.
 
Jeg har løst det ifølge de vedhæftede billeder… er funktionelt og isoleret, spalte ved væggen for afluftning… frigoliten hviler på distancerne
 
  • Gulvunderlag af trælægter på beton med isoleringsafstand ved væggen, klar til frigolitgulv.
  • Træstrukturer med isolerende plader placeret på afstandsstykker, set mod en væg, skaber luftspalte til ventilation i et byggeprojekt.
  • Gulvprojekt i gang med trægulv lagt over styropor og afstandsstykker, værktøj som boremaskine og vaterpas er synlige på gulvet.
  • Synes
Workingclasshero
  • Laddar…
M MaM sagde:
Jeg har løst det ifølge vedhæftede billeder… er funktionelt og isoleret, spalte ved væg for afventilering… frigoliten hviler på afstandsholderne
Flot, hvad er der i bunden? Solid spalte, bliver der ikke svig ved væggen?
 
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 sagde:
Flot, hvad er der i bunden? Solid spalte, bliver der ikke svaj ved væggen?
Formentlig, men hvem står der og vipper? En bogreol måske?
Ser meget gennemtænkt ud iaf :-)
 
Workingclasshero Workingclasshero sagde:
Formentlig, men hvem står der og gynger? En bogreol måske?
Ser meget gennemtænkt ud iaf :)
Kan være tjärpapp. Ser nu hvorfor det ser ud som en solid spalte, de ligger på en klods der så bliver nok ingen svigt. Formoder det er flydende serbs ud.
 
Senest redigeret:
Der har været en tjæret/kold asfalteret bund i lang tid, med gammel isolering ovenpå… nu er den gamle isolering væk, asfalten er tilbage og nye afstandsstykker med asfaltpap for at reducere fugtvandring. Det er korrekt, at der er en støbt "kant" rundt om rummet, også her hviler gulvet på plastafstandsstykker.
 
  • Synes
Mattias_Jo1
  • Laddar…
Overvejer om jeg skal prøve disse.. det er kun 1,5x 1,4m hvor jeg skal op 10cm i niveau til en dør. Disse hæver 3,5 -6,5cm
Sort justerbar sokkel på udstillingsreol muligvis til gulvopbygning, med etiket og pakket i butiksdisplay.
 
Hvorfor ikke bare støbe? Det er ikke alt for mange sække at blande.
 
Henkan Sundberg Henkan Sundberg sagde:
Hvorfor ikke bare støbe? Det er ikke alt for mange sække at blande.
ja havde været bedst, men der er lidt ting, der besværliggør det. Skal fikse hele gulvet på et tidspunkt, men om det bliver næste år eller om 2 år ved jeg ikke. Det er et større projekt totalt set. Dette bliver et delprojekt og vil fjerne det, når jeg støber hele gulvet.
 
  • Synes
Henkan Sundberg
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.