Vores hus er bygget med 20 cm letbeton-vægge som ydervægge.

Jeg vil gerne sætte en dør ind i væggen, hvor der i dag sidder vinduer. Hvad skal jeg tænke på for at gøre dette?

• Vindue i en letbeton-væg, udsigt til have og nabohus.
  • Vindue i letbetonvæg med radiator under, set indefra. Trægulv og tag udendørs ses gennem vinduet.
  • Værelse med letbetonvægge og to vinduer, kig ud til have og hustage. Overvejelser om at erstatte venstre vindue med en dør.
Bort med elementet, bort med vinduet.
Sav bort siporexen med et tigersav blad beregnet til letbeton. Pas på for evt. armeringsjern og eventuelle elrør det. Monter i ny dør.
Hulning nedad som i dit tilfælde kræver ingen afveksling eller lignende.

• Synes
LarsAgerstrand og 1 anden
  • Laddar…
Hvad er det for en slags letbeton. Blåbetong?

• Synes
LarsAgerstrand
  • Laddar…
raveper raveper sagde:
Hvad er det for en slags letbeton. Blåbeton?
Jeg ved det ikke endnu. Har ikke fået adgang og tjekket. Men det er meget muligt.

Ville det være et problem at save/hammer al beton væk under alle vinduer og erstatte med større vinduer, der går hele vejen ned til gulvet?

Jeg antager, at betonen over samt mellem alle vinduer skal forblive for bæreevnen.

L LarsAgerstrand sagde:
Ville det være et problem at save/hakke al beton væk under alle vinduer og erstatte med større vinduer, der går hele vejen ned til gulvet?

Jeg antager, at betonen over samt mellem alle vinduer skal forblive for bæreevnen.
Nej det er der ingen problemer med. Du tænker rigtigt.

• Synes
LarsAgerstrand
  • Laddar…
K
Er det sådan, at man kan sætte en dør ind ved et eksisterende vindue og dermed slå ud rummet under vinduet (som er i letbeton)? Ingen udvidelse af hullet, det bliver samme størrelse som vinduet, dvs. 90 cm.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.