Hej!
Jeg er i gang med at renovere vores hall og er nu nået til at sætte loftslister op, som skal skiftes ud med de gamle. Jeg har søgt og ledt her på forummet, men har ikke rigtig fundet eller forstået, hvordan jeg skal gøre.

Jeg har købt almuelister fra Byggmax og skal nu sætte dem i indre og ydre hjørner, men jeg lykkes ikke rigtig med at få styr på, hvordan jeg skal geres og hvilke vinkler og grader jeg skal bruge. Da listen har et rum bagved sig og bygger ud fra væggen, bliver jeg helt rundtosset af, hvilke vinkler jeg skal bruge. Desuden er listen mønstret eller hvad man skal sige, så det gør det endnu mere kompliceret. (Ved I ikke, hvilken liste jeg mener, så gå ind på Byggmax' hjemmeside og kig på almuelisten til loft.)

Jeg har en elektrisk kap- og geringssav, der kan vinkles både lodret og vandret.

Håber I forstår, hvad problemet er, og at nogen kan komme med løsninger. Lige nu føles det som om, det ikke var den bedste liste at købe, når man ikke er håndværker på fuld tid. =)

Mvh. //buzzador

Sæt listen på samme måde i saven, som den skal sidde i loftet. Gær den 45 grader

Ja, det er jo mærkeligt, hvordan man kan kludre det sammen nogle gange og gøre tingene sværere, end de er. Gik jo helt fint efter den lille enkle og gode forklaring, flotte og perfekte hjørner blev det. Tak så meget for dit svar styrman1! //buzzador

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.