V8dc sagde:
Jeg er i gang og skal udvide garagen lidt. Noget specielt at tænke på med hensyn til valg af gipsskiver?
Nej, intet særligt, derimod vil jeg gerne foreslå 90 skiver i stedet for 120, Utroligt meget mere behageligt at arbejde med, så får man også lidt flere reglar at skrue tingene i.. en omkostnings- spørgsmal i øvrigt..

Har brugt byggmax budget en del, også i loftet i garagen og har ikke oplevet nogen problemer med den, Tip: lej en gipsløfter hvis du skal skrue loft!

Senest redigeret:
Mäster sagde:
Nej, inget särskilt, däremot vill jag slå ett slag för 90 skivor istället för 120, Ohyggligt mycket trevligare att jobba med, sen får man lite mer reglar at skrue saker i... kostnadsfråga iofs..
Tak for svaret!

Men hvis det er reglet cce 60, som jeg tror det er.
Hvordan får jeg det så til at passe med en 90-skive?

Det jeg skal bygge ud garagen med er altså en eksisterende brændeskur, som allerede findes bag garagen. Tænker at rive den bageste garagevæg mod brændeskuret og isolere brændeskuret igen.
Blev det forståeligt?

Brændeskurdelen findes allerede i dag integreret i samme bygning.
Dvs taget og ydervægge findes allerede, men er ikke isoleret.

90 pladerne er cirka 30% dyrere, hvis jeg ikke husker forkert (koster omtrent det samme som 120 pladerne). De penge kan man lægge på OSB at have bag gipsen i stedet.....

Arbejder man hele dagene er det klart, at 90 er at foretrække. Bygger man nogle få dusin plader hjemme, spiller størrelsen ingen rolle.

V8dc sagde:
Tak for svaret!

Men hvis det er reglet cce 60, hvilket jeg tror, det er.
Hvordan får jeg det så til at stemme med en 90-plade?QUOTE]

Så kan du ikke bruge 900mm plade, medmindre du vil regele om eller sætte OSB bagved.

Tak, så var jeg ikke helt forkert på den i mine tanker.

Budgetpladernes forskel fra Std-gipsen er mængden af gips i pladerne.Altså bruger du Gyproc,Norgips,dano eller Lafarge er deres Std-plade samme men Budgetpladen kan variere i gipsmængde.Brug Std-gips til vægge.
// Ferdy

V8dc sagde:
Tak for svaret!

Men om det er reglet cce 60, hvilket jeg tror det er.
Hvordan får jeg det så til at passe med en 90-plade?
Du kan jo altid montere pladerne liggende. Iaf hvis du sætter 2 lag og forskyder samlingerne mellem lagene. 90x240 fungerer så...

men eftersom detta handler om et grovudrum er det jo "selvfølgelig" at sætte OSB bag gipsen, og da spiller regelaftanden ingen rolle. Det bliver kun et økonomisk spørgsmål...

ja.... og et spørgsmål om femten plader- eller tredive- med medfølgende antal samlinger... hvis man får den tanke at spartle og male på et tidspunkt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.