Ja, er der nogen forskel i kvaliteten på Norgips og Gyproc gipsplader?
Tænker da primært på Svensk standard, "normal" i størrelse 13x1200x2400 hos respektive producent.
Kigger man på Gyproc hos Beijer så må man næsten betale det dobbelte af, hvad Norgips plader koster hos Hornbach eller Bauhaus.
Svarer den forskel i pris til kvaliteten hos pladerne?
 
Nej, kun Beijer som er dyrere end alle andre, hvis du ikke har rabat.... samme Gyproc-plade på bygghemma.se (XL-byg) for 15 kr mindre pr. plade...

Med det sagt, kan jeg anbefale gyprocs nye ergolite gipsplade, 25% lettere end klassiske plader...det letter arbejdet meget. Men de koster naturligvis lidt mere...
 
  • Synes
Pompadom
  • Laddar…
Det anede mig. Kraftigt pålæg.

Men Norgips da? Hornbach og Bauhaus tager jo ca. 60:- pladen før diverse rabatter er trukket.
Det er ganske meget billigere selv om man sammenligner med Byggahemmas pris på Gyproc.
Hvordan kan der være så stor forskel, hvis der ikke er nogen kvalitetsskil fra pladerne?
Kan gipsplader være et produkt, hvor ordsproget "man får hvad man betaler for" ikke passer så godt? ;)
 
Jeg har sat en hel kælder med Norgips og der var absolut intet galt med de plader. Faktisk var de betydeligt bedre end de plader jeg har købt på trælasten fordi de blev opbevaret indendørs (Bauhaus). Alle plader var lige uden kantstød eller lignende.

Har lige givet et garage med Gyproc, ingen problemer, men der fik jeg rabatter som gjorde at det ikke var værd at køre til Bauhaus.
 
  • Synes
Pompadom
  • Laddar…
Ok. Må hellere ringe til Beijer og se, om de kan gøre noget med prisen (de ligger i bekvem afstand) ellers må det blive Norgips denne gang. Tak skal I have for hjælpen.
 
Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.