falkn sagde:
Læg gerne et billede op af, hvor mørkt du har tænkt dig. Jeg ville nok ikke have gjort det sort på et nyt gulv. Mørke sildebensgulve synes jeg selv er rigtig flotte, selvom vi selv valgte ikke at gøre det. Jeg kan varmt anbefale Osmos produkter. Du farver først med en pigmenteret hårdvaxolja og lægger derefter sidste lag med en almindelig mat osmo hårdvaxolja original.
http://www.rubiomonocoatshop.se/sv_b2c/catalog/product/gallery/id/299/image/261/

charcoal er den jeg har hjemme.... er svært at få et billede over, hvordan det vil komme til at se ud... vil ikke have det for mørkt heller.... har ret så mørke gulve nu, i tilslutning til det rum fisken ligger....

kan lægge et billede op om nogle sec
Sort-hvidt mønstrede tæppe på mørk parketgulv.

Mørkt trægulv med stribet tæppe i hjørnet, viser gulvets tekstur og farvevariationer i et rum med mørkt interiør.

Senest redigeret:
Har du kigget på Bona og deres indfarvninger?

Fik 2 billeder fra fyren jeg købte dem af, så her kommer de...

En lang korridor med mørkt trægulv og hvide vægge. Møbler og detaljer er ikke synlige, men der er flere døre langs gangen.
Gulv af mørkt træ med tæpper og billeder i stuehjørne.

nino: skal jeg skifte farve, så vil jeg købe bona eller osmo

Jeg kunne ikke lide den øverste, for brun. Den nederste kan være cool, men det afhænger af overfladen. Det passer jo bedst i en virkelig imponerende lejlighed med en lidt minimalistisk stil i øvrigt. Det fremhæver dog ikke gulvets mønster specielt godt.

falkn sagde:
Jeg kunne ikke lide den øverste, for brun. Den nederste kan være cool, men det afhænger af overfladen. Det passer jo bedst i en rigtig imponerende lejlighed med en lidt minimalistisk stil ellers. Det fremhæver jo dog ikke gulvets mønster specielt godt.
Det er en spisestue. Så det eneste, der vil være der, er et bord, stole og et skab.

Det er samme farve på disse billeder, og jeg kan bedre lide det sidste billede end det første. Man vil jo ikke have et sort gulv, så alle mønstre forsvinder... Svært det her. :(

Her kommer lidt billeder....:)

Trægulv i sildebensmønster ved væg, nyligt slebet og spartlet, klar til yderligere behandling i et renoveringsprojekt.

Gulv i sildebenmønster med en persons fødder i sokker synlige i bunden af billedet.

Rum med nyslebet trægulv i sildebenmønster, vægge er spartlede. Støvsuger er synlig på gulvet.

Parketgulv lagt i sildebensmønster, nyslebet og spartlet, klar til videre renovering i rum med radiator og væg, del af byggeprojekt.

Nu er det slebet-spacklet-slebet.
Så skal snart begynde med behageligt 😖😊 håber det bliver godt..... Vender tilbage med færdigt resultat

• Synes
manose og 4 andre
  • Laddar…
Blev jo rigtig godt til sidst! Vil også tilføje fiskeben :)

nino sagde:
Blev jo rigtig godt til sidst! Vil også lægge fiskben :)
Det er rigtig sjovt 😊

fik behandlet... blev ikke 100 som jeg havde tænkt, da midlet ikke rigtig trængte ned på listbåndene og flisen, men på selve gulvet blev det godt... blev ikke for mørkt som jeg først var bange for..

tror ikke jeg kommer til at gøre det om... i hvert fald ikke nu. lægger op et billede i morgen, når det er lysere, og det har fået tørre lidt, har nogle billeder nu på mobilen, men da er det lige blevet gjort, så det giver et misvisende billede,.

• Synes
nino
  • Laddar…
Gulv med parketmønster i svagt lys, viser synlige plankebånd og farvevariationer. Fotografen nævner problemer med finish og ujævnheder.

Gulv med mørkt parketmønster i et rum med vindue og radiator. Værktøj og materialer ses på vindueskarmen. Listerne mangler finish.

En væg og gulv i et rum, med mørke trægulvsplanker og en sokkel, der viser tegn på ujævn maling eller finish.

Brunt trægulv nær væg, med ujævne lister og fliser rundt døren, delvist afslibning påbegyndt, ujævnheder kan skyldes lysforhold.

Rum med mørkt parketgulv, en væg med en stikkontakt, vindueskarm fyldt med værktøj og radiator under vinduet. Gulvet ser ujævnt ud.

Her er billederne, jeg lovede, er ikke tilfreds med listebåndene og flisen:( skal
Slibe det om, har lånt en maskine hjem, og skal prøve at slibe, aldrig gjort det før😖 så det bliver spændende. Derefter behandle igen, der hvor jeg har slebet.

Edit: hvor stribet det ser ud på billederne, sådan ser det ikke ud.. Mærkeligt, måske er det lyset, der snyder.

det er virkelig svært at bare slibe en del af et indfarvet gulv og så prøve at få det til at passe... tro mig, jeg har prøvet

nino sagde:
det er svært svært at kun slibe en del af et indfarvet gulv og så prøve at få det til at blive godt... tro mig jeg har prøvet
Gulv med delvis slebne planker ved siden af et mørkere område, viser inkonsekvent sliberesultat langs gulvlisterne.

Begyndt at slibe lidt.... Men har allerede mødt lidt problemer:( da sliberen ikke vil tage hele vejen til gulvlisten, som du kan se på billedet. Tænker, at man kan narre øjet lidt, hvis man får en nogenlunde lige kant i linje med gulvlisten. Ved ikke hvad det kan skyldes, ujævnt gulv måske, men det burde blive bedre end det føles som, hvis det nu er problemet. Skulle det her ikke blive godt heller, vil jeg slibe hele gulvet igen, dog med en anden virksomhed. Og håbe på at det ikke sker det samme igen.

fik du gulvet slebet bare og så farvede du ind selv?
hvad brugte du til at påføre farven? oliebaseret?

nino sagde:
fik du kun gulvet slebet og så farvede du selv?
hvad brugte du til at påføre farven? oliebaseret?
Det er korrekt.
Det er en 2-komponent som jeg applicerede med stålspartel og derefter torke af med klud.

Man skal vist bruge poleringsmaskine eller lignende. Men Ham jeg købte både gulv og farve af, sagde at mit rum er lille, så det fungerer lige så godt at gøre det på denne
Måde

Ok jeg bruger en oliebaseret indfarvning fra Bona, der har man lang tid til rådighed, og der er lille risiko for overlapning
Bruger altid polermaskine, både ved udlægning og polering.

Du skulle nok have haft en Rotex 150 til kanterne

Håber du får det til at fungere alligevel, ærgerligt at det skulle blive sådan, når du endelig fik lagt det.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.