7 mm krydsfiner på plads.
Et rum med 7 mm krydsfiner installeret på gulvet, væggene er beklædt med delvist fjernet tapet. Værktøj og ledninger ligger på gulvet. 7 mm krydsfiner lagt på gulvet i et rum under renovering, med værktøj og materialer til stede.

@Mortsken Rigtigt flot! Sidder i samme situation nu, da jeg skal lægge stavparket i køkkenet men har brug for at sænke gulvet, så det kommer i niveau med tilstødende rum (har taget en væg ned). Jeg overvejer at lægge 9 mm krydsfiner og skal ikke have nogen gulvvarme. Reglarne ligger på cc 60 i dag, men føles lidt spinkle. Hvilken cc brugte du på reglarne? Nu er der gået nogle år - ville du gøre det samme i dag, eller hvad er status på det du lagde?

Alternativet for mig er at sænke alle reglarne og lægge tykkere krydsfiner, men det er lidt større arbejde :)

Tak. Ja, vi blev meget tilfredse.
Dette blev færdigt nu i år, så ikke så længe siden.

Her ser du lidt mere med CC
https://www.byggahus.se/forum/threads/hur-skulle-ni-bygga-upp-detta-golvet.534567/

Her gjorde vi for et længere tid siden.
https://www.byggahus.se/forum/threads/passande-raecke-och-ledstang.442603/

Usikker på hvordan CC var her, for en snedker gjorde forarbejdet indtil vi lagde krydsfiner.
Havde jeg gjort noget anderledes, så er det at ikke lade snedkeren gøre arbejdet.
Det jeg gjorde blev nemlig bedre gjort.

@Mortsken
Tak for infoen - skal fordybe mig i trådene.

Må tænke over CC. Alternativet er at sætte en masse nye regler op og mindske CC for at klare tyndere plywood.

Har också funderat på parkett på golvvärmeplåtar. Vill limma golvet, för att få bort resonans, men har varit osäker på om man ”får”.

Hur satt du fast plywooden? Bara lim? Vad för lim? Satt plåtarna skruvade eller limmade?

Parketten är bara limmad på plywooden? Inget annat? Hur tjock?

Henrik Enkel Henrik Enkel sagde:
Har också funderat på parkett på golvvärmeplåtar. Vill limma golvet, för att få bort resonans, men har varit osäker på om man ”får”.

Hur satt du fast plywooden? Bara lim? Vad för lim? Satt plåtarna skruvade eller limmade?

Parketten är bara limmad på plywooden? Inget annat? Hur tjock?
Jag limmade med trälim mellan plåtarna.
Sen skruvade jag fast plywooden, där många skruvar då gick igenom plåtarna.
Plåtarna var inte limmade eller skruvade innan plywooden kom på plats.
Parketten är bara limmad och den är 16mm om jag minns rätt.

• Synes
Henrik Enkel
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.