Anders 1920-tal
Medlem
· Karlskrona
· 219 indlæg
Anders 1920-tal
Medlem
- Karlskrona
- 219 indlæg

Jeg er i gang med at ombygge et gammelt kedelhus til værksted. På grund af at det har været et gammelt kedelhus, er skorstenen meget høj. Nu hvor kedlen er fjernet, tjener den høje skorsten ikke længere nogen funktion, og jeg synes, det ser uforholdsmæssigt ud. Så nu til mit spørgsmål: hvordan skal jeg gribe det an for at afkorte skorstenen? Jeg havde tænkt mig at leje en lift og arbejde mig oppefra og ned. Skal jeg bruge en mejselhammer til at banke murstenene løs? I så fald hvilken slagkraft (joule)? Vinkelsliber til at skære fugen bort og så bryde løs med et koben? I så fald hvilken diameter på skiven og hvilken skive? Save med bajonetsav?
Taknemmelig for svar! Sender et billede med.
Den der kan du højst sandsynligt banke ned en omgang ad gangen med håndhammer og mejsel, værre plejer det ikke at være. Har du en jädra bonntur kan du genbruge plåttäckningen også.
Ser ud som om man ser påbygning klart og tydeligt på billedet.
Jeg havde lejet en motor kapsav og kappet i passende høje stykker, så brugt lift som kran og løftet det ned på jorden. Er du ekstra vågehals, så kør du lift fra jorden og tager store stykker. De plejer at være specificeret til ca. 180-225kg liftene.
Jeg havde lejet en motor kapsav og kappet i passende høje stykker, så brugt lift som kran og løftet det ned på jorden. Er du ekstra vågehals, så kør du lift fra jorden og tager store stykker. De plejer at være specificeret til ca. 180-225kg liftene.
Klik her for at svare