D
Ramnemark Ramnemark sagde:
Det bliver spændende. Jeg har sat mit Huntonit Symfoni op med dykkersøm og gipsskruer. Intet lim. Men det har siddet i 2 år uden at røre på sig. Skal lime for en sikkerheds skyld næste gang :)
Sidder det stadig oppe?

D Derbyboy sagde:
Sitter stadig oppe?
I alle mine rum. Så 6-7 år som længst. Men vil man være på den sikre side, så kan man sætte en gipsskrue i noten på hver plade som sikkerhed.

D
Jeg har allerede sat op mine.....forsøger at finde ud af, hvordan jeg skal sætte op stuklisten (almindelig hulkel 15x33) eftersom gipsskruveb lavede store kratre.....suk

indså først bagefter, at jeg ikke ville få listen helt op mod loftet og væggen

D Derbyboy sagde:
Jeg har allerede sat mine op.....forsøger at finde ud af, hvordan jeg skal sætte op loftlisten (almindelig hulkehl 15x33), fordi gipsskruerne lavede store kratere.....suk

indså først bagefter, at jeg ikke ville få listen tæt op mod loft og væg
Jeg har loftlister, der er omkring 50x50 (typen svanehals?) for at dække alle skruehuller yderst

• Tak med svanehals-lister i træ, afslører lyseblå gardiner og en enkelt højttaler monteret nær et mørkeblåt skab i et moderniseret rum.
  • Synes
Derbyboy
  • Laddar…
D
Fungerer ikke for mig. Ville blive et stilbrud uden lige :(

For lille loftliste, samme her med Huntonit og lidt bore med bor i hånden som forsikring, da blir fet inga valkari pladen. For at dække så har jeg hulform 50X50 mm, inga problemer med at trykke ind i folden og skrue med lååååånga tynde listeskuer som rækker gennem alt og fastner i træ bagved. Skruerne skal krydses en i loftet og en i væggen, for ikke at få åbning. Mine skruer sidder med ca 400 mm imellem.

J jonaserik sagde:
For lille loftliste, samme her med Huntonit og lidt bore med boremaskine i hånden som forsikring, så bliver det ikke nogen valkari plade. For at dække har jeg hulkar 50X50 mm, ingen problemer med at trykke ind i folden og skrue med laaaaange tynde listeskrue der rækker gennem alt og fæstner i træ bagved. Skruerne skal krydses en i loftet og en i væggen, for ikke at få åbninger. Mine skruer sidder med ca. 400 mm mellemrum.
Hvorfor ikke sætte listerne op med sømpistol?

Ramnemark Ramnemark sagde:
Hvorfor ikke sætte listerne op med dyckertpicka?
Det med at sømme loftliste og sokkel er noget skidt, hvis ikke sømmet trækker som det skal eller kommer lidt skævt så listerne ikke ligger ordentligt an. Hvordan gør man så for at få sømmet ud? Med skrue kan man bare skrue den ud og vinkle lidt til siden, så med tapetsering eller maling bliver det besværligt uden at kunne fjerne listerne uden at de sprækker.

D
Jeg har allerede sat loftet med gipsskruer og fået kratre, så mine tynde fine hulkehlister ikke kan ligge tæt mod loftet.

Det er små rum, 238 cm i lofthøjde, tynde karme, tynde fodlister mm, så 50x50 loftlister er ikke en mulighed (tror jeg nu).

Som jeg ser det, har jeg to alternativer.

1) skide på, at de ikke ligger tæt (vi taler jo om 2-3 mm)

2) skrue alle gipsskruer ud. Slibe krateret ned. Bruge klammer eller forbore og skrue alle kanter fast igen.

3) sætte listerne op så godt det går med nuværende krater. Bruge en tynd fuge mod loftet (tech7).

nååå!

hvad siger I venner?

Huntoniten har en evne til at klemmes ud lige ved skruehovedet, og der bliver også en lille forhøjning (valk) uden for hovedet, sådan blev det hos mig, tog en ny morakniv og skar valken væk, som blev dannet, da skruen blev presset ind.
Loftlisten sidder tæt mod væg/loft.

Jeg har altid for boret for gipsskruen. Hvis ikke loftet trækker ved dykkersømmet, så skyder jeg en til på samme sted?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.