Er pladerne lavet til at sidde i loftet, eller er de tænkt til at sidde på en væg? De ser ret brede ud til kun at blive fastgjort i en kant.

Tag- og vægplade eller noget i den stil hed de i hvert fald...

Klicka sagde:
Ville være mere rimeligt, at måske en plade faldt ned. Men sandsynligheden for, at alle skulle finde på at falde ned samtidig, er mærkelig :-/
eftersom de är spontade så drog de vel med sig naboerne, og derfor røg hele taget ned, bortset fra første og sidste række som er skruet direkte gennem hele pladen og ikke kun i sponten.

Hvad er det for et mærke, og hvor har du købt dem? Tænkte om du havde tjekket med leverandøren. At de føltes "porøse" lyder jo næsten som en konstruktionsfejl. Min erfaring med mdf-panel er også, at det er stenhårde plader. Går selv med tanker om loftmontering og har slet ikke tænkt over, at noget sådan her kan ske :x

Jeg har noget lignende, som jeg købte hos Beijerbygg. De føltes lidt skrøbelige, da jeg monterede dem, så jeg klamrede lidt ekstra her og der på steder, der alligevel ville blive skjult af loftlister. Meget godt at høre, at de er lidt for svagt konstrueret til større tage. Tak fordi du rapporterer! Desværre kan jeg ikke være til nogen hjælp for dig i denne sag.

jeg har mailet leverandøren og spurgt, hvad de har af mening, der fandtes ingen monteringsanvisning for netop denne plade, og heller ikke på deres hjemmeside...

det er denne plade det drejer sig om... https://www.byggmax.se/skivmaterial/panelskivor/tak-och-vaggpanel-parlspont-vit-p10231

men nu når jeg har tjekket andre lignende plader, så siger deres monteringsinstruktioner, at man skal sømme eller skrue eller fastgøre med clips på cc150

J
Betyder dette, at arbejdet med Nasen er blevet lagt på is? :rolleyes:

thestrut sagde:
jeg har mailet leverandøren og spurgt, hvad de mener, der var ingen monteringsvejledning til netop denne plade, og heller ikke på deres hjemmeside...

det er denne plade, det drejer sig om... [link]

men nu når jeg har set på andre lignende plader siger deres monteringsinstruktioner, at man skal sømme eller skrue eller fastgøre med clips på cc150
til denne plade ville jeg vælge clips, eller pladesøm (skrue trækker i stykker noten)

Jocke Best sagde:
Betyder detta at arbejdet med Nasen er sat på is? :rolleyes:
haha, du har styr på mig Jocke...
min sædvanlige held fortsætter som det ses..

skal forsøge at sidde en stund med NASen hver aften og se om man kommer nogen vegne

• Synes
Jocke Best
  • Laddar…
Sicket shit :x håber det løser sig for dig (heldigvis kom ingen til skade)
Meget mærkeligt iaf :/

jo jeg fandt deres...

men der står, at man skal sømme også midt på pladen?

og at reglarne skal være cc95? fatter intet...

Senest redigeret:
  • Synes
Tbmag
  • Laddar…
Uhum! For at strø lidt salt i såret anvender jeg montagelim og dykkersøm i kombination, disse plader er hårde men porøse i noten, de er ikke direkte egnede til at skrue, dykkersøm skal helst spigres også på pladen og ikke kun skjules, hvis man ikke vil have synlige søm, så er det lim der gælder. Montagelim beregnet til netop dette formål, ikke hvilken som helst lim.
Pladerne skal ikke limes sammen med hinanden, men kun imod lægter/lægter.
Trist, men selv den bedste laver fejl nogle gange, det bliver en sjov historie at fortælle, men måske ikke lige nu.
Se det som en anden chance... (for pokker, jeg kan ikke lade være med at grine, ikke ondt ment, men så utroligt dumt at skrue pladerne, ville ønske at jeg kunne hjælpe dig, har ikke så mange projekter hjemme lige nu)
Held og lykke, vær ikke så macho næste gang, tjek beskrivelsen eller find ud af, hvordan det næste loft skal monteres...
Mvh P-A

fed type du :)

som jeg skrev før, så spikede en bekendt taget, efter et stykke tid syntes han, at det hang ned, så rørte han ved taget og vupti så styrtede det ned...

så da var spik jo afprøvet i min vennekreds, og da syntes jeg, at skrue ikke kunne være værre...

svært at tjekke beskrivelsen når der ikke findes nogen

godt man kan glæde nogen :thumbup:

• Synes
Pagno
  • Laddar…
thestrut sagde:
jo jag fandt deres...

men der står, at man skal sømme midt på pladen?

og at reglarne skal være cc95? forstår intet...
Der står c-c mål på tagreglar 195mm. c-c 200 fastgørelse i spån & c-c 400 midt på pladerne.

Du har nok misset nogle væsentlige dele i monteringen, ærgerligt!

Lav om gør rigtigt, fordelen er, at man lærer sig :thumbup:

• Synes
walle557
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.