Ret træt man bliver... Ikke siddet oppe mange måneder, har sikkert monteret skidtet forkert eller noget...

Skruet med gipsskrue cc 300 typ... Tænkte det burde holde bedre end søm men åbenbart ikke...

Nedfaldet loft i en stue med spredte gipsplader på gulvet, omgivet af møbler. Problemer med montering nævnes i teksten.

• Synes
  • Trist
Porsibygg og 2 andre
  • Laddar…
Men fy faen! Læg en topmadras på skidtet og gå i seng. Tag det der i morgen:thumbup:

Spøg til side, noget er gået galt. Jeg synes, at jeg kan se en skrueafstand på ca. 40 cm. Kan det passe?

• Synes
tobbbias og 1 anden
  • Laddar…
Meget trist at se.. Men heldigt alligevel, at ingen var hjemme, da det skete...

Cc30-35 om ja inte missminner mig...

Er lidt nærig men burde have virket alligevel. Hvis man skruer, er der risiko for, at materialet revner, hvilket kan få disse følgevirkninger. Klammer er bedre til disse montage. Skruer man, skal man være lidt forsigtig. Men i dette tilfælde kan der måske være en anden årsag. Alt kan jo ske.....Murphys lov.

S
i hvad har du monteret skruerne?
normalt montage er klammer. og skal det kunne monteres med skruer

• Synes
Slut
  • Laddar…
Hvad har du fastgjort i?

• Synes
fremax
  • Laddar…
Skruet gennem mdf pladen.. Ind i loftreglar..skruerne sidder stadig i loftet...

Bemærkede at pladerne var virkelig porøse
Så jeg skruede forsigtigt...

Jeg gætter på at pladerne har udvidet sig på grund af sommerens varme, og derfor løsnet sig fra skruerne eller noget i den stil...havde god margen til væggene
Men har set for et par uger siden at samlingerne ligesom har trykket sig ned midt på loftet, som om pladerne er blevet længere...

Skruer, søm eller clips kunne man fastgøre loftet med, hvis jeg husker rigtigt...

Gipsskrue har ikke der at gøre, trykker i stykker pladen brug søm.

En bekendt slog loftet op.. Og det faldt ned... Derfor tænkte jeg på at bruge skruer for at være sikker,

Jeg prøvede almindelige skruer, men hovedet rev pladen i stykker, gipsskruen med dens glatte overflade syntes jeg virkede bedst... Indtil nu altså:(

D09
Ajfan... Ikke en sjov syn, men heldigvis kom ingen til skade

Har I mon skruet for langt/for dybt ind i gipsen?

Hvis I vil have en hurtig løsning for at genoprette hverdagen, så anbefaler jeg det færdigklædte loft, som findes på Hornbach

Typ spån, klædt med hvid dug. Går rigtig hurtigt at montere, og det ser helt ok ud.

D09 sagde:
Ajfan... Ikke sjovt syn men heldigvis ingen kom til skade

Har I skruet skruen for langt/dybt ind i gipsen mon?

Hvis I vil have en hurtig løsning for at genoprette hverdagen, så anbefaler jeg det færdigklædte loft, som findes hos Hornbach

Typ spån, klædt med hvid dug. Går rigtig hurtigt at montere, og det ser helt ok ud.
Typ Huntonit?:)

Med venlig hilsen, fremax

Det er færdigmalede MDF-plader med perlestafslook..

Har det samme i køkken+spisestue, så man må vel vente på, at de falder ned også..:/

Overvejer at skrue dem op igen, måske med clips, og lægge ekstra regler mellem alle, så de kommer dobbelt så tæt...

Har de der beklædte spånplader i soveværelset, smidige, men jeg synes ikke, de er så flotte...
Men det er klart, dem der bliver siddende i loftet er jo pænere end dem, der ligger faldet ned på gulvet...

• Synes
tobbbias
  • Laddar…
Ville være mere rimeligt, hvis måske en plade faldt ned. Men sandsynligheden for, at alle skulle få den idé at falde ned samtidig, er mærkeligt :-/

Jeg har tilbragt dagen med at skrue op huntonit symfoni og synes, at det indledende billede var meget... inspirerende :eek:

Under alle omstændigheder, Huntonit kan skrues med gipsskruer, det står i monteringsvejledningen. Skrueafstand 10-15 cm. Men jeg borede først gennem pladerne, dels fordi det er så tæt på kanten og dels fordi det var svært at trykke en gipsskrue gennem pladen. Jeg ser ingen synlig deformation. Får se til vinter, når det bliver tørrere...

At pladerne føltes porøse lyder lidt bekymrende. Huntoniten synes jeg nærmest er stenhård.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.