peternicklas
thestrut sagde:
jo kanske det, kan I anbefale det? i så fald hvor grove klammer?
Da det går hurtigere med klammer, så måske flere og mindre fungerer bedre. Tror Bosch har en, der tager 15 mm. lange, burde være nok.

advarsel for hæftepistoler i dette tilfælde

Elkludde sagde:
Det er ikke det samme, skivspik ligner pappspik men er forzinkede og tynde, ca 1,4 mm med rundt fladt hoved
jaa, jeg syntes jo, der var forskel på hovederne... store runde eller koniske.

Har sådan plader på væggen i entreen, og vi limede og spikede i noten, men satte også nogle søm i perlesporen, bruger man sømdriver og dækker med tippex (findes på pen som man dutter ud) eller tilsvarende så ses det næsten ikke.

• Synes
Pagno
  • Laddar…
peternicklas
Elkludde sagde:
advarsel for klammerpistoler i dette tilfælde
Hvorfor?

thestrut sagde:
jaa, jeg syntes jo det skilte på skallerne... store runde eller koniske.
Typ papsøm, midt på pladen kan du nok bruge gipsskrue men skal måske forsænke lidt i en såpas hård plade

husker at jeg rev det gamle loft ned, som var fastgjort med hæfteklammer, sad rigtig godt fast!

men dengang var de krammet med ca. 5-10 cm afstand
nu har jeg jo lægterne på tværs = tættest var ca. hver 18. cm, typisk da jeg satte ekstra lægter ind...

peternicklas sagde:
Hvorfor?
Det er let at køre i grene, og så ødelægger det skiven, jeg har prøvet

peternicklas
Elkludde sagde:
Det er let at køre i kviste, og så slår det skiven i stykker, jeg har prøvet
OK.

men at købe en klammerpistol lød jo sjovt... så bare derfor kan det vel være værd at teste? :D

• Synes
Pagno
  • Laddar…
Elkludde sagde:
Det er ikke det samme, skivespik er ligesom papspik men galvaniserede og spinkle ca1,4 mm rundt fladt hoved
Godt med en præcisering, det ser ud som om vi/nogle skriver uden at læse, hvad andre har skrevet, hmmm det blev indviklet, eller en yderligere præcisering, JEG læser nogle gange ikke, hvad andre skriver, du har ret Elkludde! Men jeg mente dykkeren ikke skivespiken! :banghead: Jeg tror, jeg er blevet mere dum de senere år.....end hvad der var muligt!

attans, og jeg som købte dyckert i dag med forsenket hoved :/

samt lim og clips...

Det bliver spændende. Jeg har sat mit Huntonit Symfoni op med dyckert og gipsskruer. Intet lim. Men det har siddet i 2 år uden at røre sig. Skal lime for en sikkerhedsskyld næste gang :)

S
Elkludde sagde:
Det er let at køre i grene, og så ødelægger det skiven, jeg har prøvet
i en fiberskiva?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.