L lakman sagde:
Soklen er jo lettere og sikrere at save med en dykker-sav, alternativt "scribe" og så med stiksav. Googla scribe baseboard to floor

Reglen, der skal være kileformet, føles unødvendig? Nemmere at få den flad ved at understøtte med afstandsstykker, så det bliver fladt, typ plastik-shims
Ja, lyder smartere end at forsøge at save en kile. Save reglen ned til den laveste afstand og understøt. Hvorfor tænkte jeg ikke på det😃

• Synes
cpalm og 1 anden
  • Laddar…
L
Chrillthesill Chrillthesill sagde:
Ja det lyder smartere end at forsøge at save en kile. Save reglen ned til den laveste afstand og understøtte op. Hvorfor tænkte jeg ikke på det😃
Ja præcis, eftersom det alligevel skal skjules 😀 du kunne også bruge justerbare sokkelfødder afhængigt af, hvor meget eller lidt du vil op
"sokkelfod justerbar" så dukker der nogle muligheder op

Eller en ramme af reglar som du shimsar

K
M mrmlz sagde:
Jeg har typ samme bordssav købt for at kløve en dækkeskive til køkkenet som var lang som fan. Det går udmærket, hvis du har et lille udløbsbord.

Det vil ikke blive det fineste snit, da klingen er ret grov.
Det går fint at skifte klinge til en finere til formålet, hvilket gælder uanset maskine.

Som tidligere anbefalet havde jeg ikke savet reglen, men kun soklen. Og anvendt dyksaven til formålet. For mig giver det sikrere, pænere og mere lige snit.

Skru en 45x45 i gulvet og kilsav soklen af en limplade, som du skruer i 45’eren, og sæt modulerne på den. Eller kløv limpladen lige og løft den i den ene side og sæt en lineær gulvliste for at dække sprækken.

Skru eller tape reglen mod en lang bræt. Brættets langside glider langs bordrundsavens anlæg, og du kan opnå præcis den vinkel, du ønsker. Betydeligt hurtigere end at bygge en taper jigg.

K
derfpa derfpa sagde:
Skruv eller tape reglen mod en lang bræt. Brædets langside glider langs klingen på bordrundsaven, og du kan få præcis den vinkel, du ønsker. Betydeligt hurtigere end at bygge en taper jig.
Ville aldrig tape et emne, som jeg saver i på bordrundsaven. Går tapen løs, kan det gå rigtig galt. Fastgør emnet ordentligt, klemmer, skruer, mm!

Du gör en enkel jigg på en halvtimme. På en och en halv timme gör du en avancerad jigg.

• Synes
Joak og 1 anden
  • Laddar…
Bart Bart sagde:
Du gör en enkel jigg på en halvtimme. På en och en halv timme gör du en avancerad jigg.
Okej. Har du nån beskrivning/länk please? 🤗

• Synes
Dilato og 1 anden
  • Laddar…
Chrillthesill Chrillthesill sagde:
Ja låter smartare än att försöka såga till en kil. Såga ner regeln till den lägsta distansen och palla upp. Varför tänkte jag inte på det😃
Såhär blev det. Inget vidare bra med bordssågen trots att jag inte gjorde en kil. Klöv betydlig mer än jag tänkt. Blev ändå bra när jag pallade upp.

• image.jpg
  • Trist
cpalm
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.