3,413 læst ·
25 svar
3k læst
25 svar
Kløve en regel på længden som en lang kile med bordsav?
Ja, lyder smartere end at forsøge at save en kile. Save reglen ned til den laveste afstand og understøt. Hvorfor tænkte jeg ikke på det😃L lakman sagde:
Ja præcis, eftersom det alligevel skal skjules 😀 du kunne også bruge justerbare sokkelfødder afhængigt af, hvor meget eller lidt du vil opChrillthesill sagde:
"sokkelfod justerbar" så dukker der nogle muligheder op
Eller en ramme af reglar som du shimsar
Det går fint at skifte klinge til en finere til formålet, hvilket gælder uanset maskine.M mrmlz sagde:
Som tidligere anbefalet havde jeg ikke savet reglen, men kun soklen. Og anvendt dyksaven til formålet. For mig giver det sikrere, pænere og mere lige snit.
Ville aldrig tape et emne, som jeg saver i på bordrundsaven. Går tapen løs, kan det gå rigtig galt. Fastgør emnet ordentligt, klemmer, skruer, mm!derfpa sagde:
Medlem
· Västra Götaland
· 780 indlæg
Här är en tydlig video på hur man sågar en kilform med en "Taper Jig"!
Det finns en del såna här att köpa från den amerikanska marknaden, men jag har svårt att hitta dem i Sverige. Någon som vet?
Det finns en del såna här att köpa från den amerikanska marknaden, men jag har svårt att hitta dem i Sverige. Någon som vet?
Medlem
· Västra Götaland
· 780 indlæg
Det finns en uppsjö av dem på U-tuben. Mest från USA så klart, men de fungerar här i Svedala också.
Ett axplock.
https://www.youtube.com/watch?v=KS9gM9pN9Uw
Ett axplock.
Såhär blev det. Inget vidare bra med bordssågen trots att jag inte gjorde en kil. Klöv betydlig mer än jag tänkt. Blev ändå bra när jag pallade upp.Chrillthesill sagde:
Klik her for at svare