Har monteret pladetag (TP20) med byggeskruer som det skal. De er jo derimod for lange og er gået igennem lækter samt at de stikker ud der, hvor samlingerne er skruet også. Jeg vil gerne skære dem ned, da de er forstyrrende som de er nu.
Har I nogle tips til, hvordan man nemmest skærer dem? Det er jo lidt trangt at nå visse steder.

Tigersav burde være nemmest,

Desværre kan jeg ikke komme til med en tigersav. Vil ikke have nogle mærker på undersiden af pladen eller lægterne.

Det er kun lægter, der ligger på reglarne, som er oppe i taget, ikke nogen råspont eller lignende.

Jeg vil helst have skruerne helt af mod pladen, men måske er det ikke muligt at tage dem af så tæt.

Grillen Grillen sagde:
Desværre kan jeg ikke komme til med en tigersav. Vil ikke have nogen mærker på undersiden af plade eller lægter.

Det er kun lægter liggende på reglarne, der er oppe i taget, ikke nogen forskalling eller lignende.

Jeg vil helst have skruerne af helt mod pladen, men det er måske ikke muligt at få dem af så tæt.
Boltsaks? Alternativt kraftig bidetang?

R
Skift til kortere uden borekrone

R rävlyan sagde:
Byt till kortere uden borehoved
Havde fungeret hvis jeg ikke havde monteret alt allerede

Må prøve med en grov bidetang der hvor jeg kommer til. Men der er nogle som er svære at nå fra siden, og der går jeg bet med en bidetang

R
Du kommer nok ikke til at kunne bide dem over, de er ret hårde. Hvor har du haft for skrue, med borehoved, så er hullet i træet næsten lidt stort for korte uden bor. måske hvis du finder en montageskrue, som er lidt grovere, jeg er tvivlende om de findes med pakning.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.