Har idéer om at erstatte et heltæppe i en åben trappe med klinker af typen 60*30, stenlignende. Problemet er, at fliserne ikke må være for tykke, og jeg vil enten lægge dem løst eller lime dem. Må ikke bygge i højden.
Holder de til at gå på? Skal jeg opgive tankerne med det samme?
Holder de til at gå på? Skal jeg opgive tankerne med det samme?
"erstatte et tæppe"
Tæppet er væk, tilbage er et "rum" til at lægge noget nyt i.
Kan ikke problemet være omvendt, at klinkerne ikke er ordentligt plane? Trappen er plan.
Sådan ser det ud:
http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/82309-hur-fungerar-en-trappa.html
Tæppet er væk, tilbage er et "rum" til at lægge noget nyt i.
Kan ikke problemet være omvendt, at klinkerne ikke er ordentligt plane? Trappen er plan.
Sådan ser det ud:
http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/82309-hur-fungerar-en-trappa.html
Der er ikke noget galt med dit klinkeforslag, men det vil bygge 1 cm hvilket nok bliver for højt og så er der kun tæppealternativet tilbage.
Jeg mente ikke den stenlignende parket men typen fyrretræ eller hvilket materiale din trappe nu er bygget i.
Jeg mente ikke den stenlignende parket men typen fyrretræ eller hvilket materiale din trappe nu er bygget i.
Medlem
· Älvsborg/Göteborg
· 235 indlæg
Du kan vel altid skifte den forreste kantlisten til en højere, hvis du nu vil lægge klinker i trappen, eller andet højere materiale!
dog tror jeg dine trin svajer for meget til klinker!
dog tror jeg dine trin svajer for meget til klinker!
Jeg har ingen anelse om det vil holde, men at bruge en stærk lim, der også kan fylde lidt, kunne måske være en idé. Jeg tænker på PL400. Du kunne prøve med to plader først og se, hvordan det ser ud til at fungere.
Ellers kunne et klikgulvs-laminat med en passende overflade (sten, klinker, træ, der er jo mange udseender) måske limes fast. De plejer at være ca. 6-8 mm tykke ...
Bare nogle vilde idéer ...
Ellers kunne et klikgulvs-laminat med en passende overflade (sten, klinker, træ, der er jo mange udseender) måske limes fast. De plejer at være ca. 6-8 mm tykke ...
Bare nogle vilde idéer ...
Vi har til sidst besluttet os for tæppe, skal købes i ugen.
Det jeg var absolut mest i tvivl om er lige netop planheden på klinker, den erfaring jeg har er, at de ikke er absolut plane, og jeg ville jo som sagt ikke bygge mere i højden. Trappen er også nymalet, og jeg orker ikke at skifte listerne.
Tak i øvrigt for alle synspunkter.
/ Fredrik
Det jeg var absolut mest i tvivl om er lige netop planheden på klinker, den erfaring jeg har er, at de ikke er absolut plane, og jeg ville jo som sagt ikke bygge mere i højden. Trappen er også nymalet, og jeg orker ikke at skifte listerne.
Tak i øvrigt for alle synspunkter.
/ Fredrik
Hej på jer!!
Koldt!! er min første tanke, når jeg hører klinker !!!
Derudover bygger det næsten 1cm uden lim, 30*60 plader plejer at være tykke og som du siger, plejer de at være enten lidt konkave eller konvekse, så uden fix er der risikoen for, at det sprækker
Koldt!! er min første tanke, når jeg hører klinker !!!
Derudover bygger det næsten 1cm uden lim, 30*60 plader plejer at være tykke og som du siger, plejer de at være enten lidt konkave eller konvekse, så uden fix er der risikoen for, at det sprækker
Klik her for at svare