Hejsa,
vi skal bygge en stor terrasse i etager og havde fra begyndelsen planlagt at bygge den i Sibirisk Lærk da vi dels kan lide hvordan den ældes og samtidig er naturligt imprægneret. Med tanke på verdenssituationen er tilgængeligheden af sibirisk lærk af naturlige grunde begrænset.
Vi tænker derfor at vi i stedet skal bygge i kernfyr.
Er der nogen der har erfaring med at bygge terrasser i kernfyr eller er kyndige i forskellene mellem materialerne og deres karakter?
Værdsætter så meget delte erfaringer og tips som muligt.
tak på forhånd!
Joakim
vi skal bygge en stor terrasse i etager og havde fra begyndelsen planlagt at bygge den i Sibirisk Lærk da vi dels kan lide hvordan den ældes og samtidig er naturligt imprægneret. Med tanke på verdenssituationen er tilgængeligheden af sibirisk lærk af naturlige grunde begrænset.
Vi tænker derfor at vi i stedet skal bygge i kernfyr.
Er der nogen der har erfaring med at bygge terrasser i kernfyr eller er kyndige i forskellene mellem materialerne og deres karakter?
Værdsætter så meget delte erfaringer og tips som muligt.
tak på forhånd!
Joakim
Så dit tre år gamle indlæg her i forbindelse med at jeg jager præcis samme type erfaring før vi bestemmer os. Ser ud som at dit spørgsmål blev ubesvaret, men hvordan gik det for jer til sidst? Hvilken erfaring fik I af materialet I valgte og hvad har du for tips?J Joakim Johansson sagde:Hejsa,
vi skal bygge en stor terrasse i etager og havde fra begyndelsen planlagt at bygge den i Sibirisk Lærk da vi dels kan lide hvordan den ældes og samtidig er naturligt imprægneret. Med tanke på verdenssituationen så er tilgængeligheden på sibirisk lærk af naturlige grunde begrænset.
Vi tænker derfor at vi i stedet skal bygge i kern-furu.
Er det nogen der har erfaring med at bygge terrasser i kern-furu eller er kyndige i forskellene mellem materialerne og deres karakter?
Sætter pris på så mange delte erfaringer og tips som muligt.
tak på forhånd!
Joakim
Det fungerede udmærket med kernefyr og kan varmt anbefales som alternativ til lærkR R.G. sagde:
Klik her for at svare