For resten, er du sikker på, at denne væg er bærende og ikke den på den anden side af korridoren? Er der nogen afveksling i loftet over spisestuen, hvis ja, bør der også være en bærende søjle i den væg, du tænkte på at fjerne. Findes der nogen tegninger af huset?

• Synes
Niklaspe
  • Laddar…
Ifølge Älvsbyhus skal de rødmærkede være bærende. Der er ingen afveksling i taget over spisestuen. Det blå er, hvor sokkelbjælkerne i krybekælderen går.

Har kontrolleret med regelsøger på køkkenvæggen og lavet huller og tjekket. Der er det garanteret bærende. Også i stuen.

Den eneste sektionsplan, der findes, er den, jeg allerede har lagt op. Ellers er der kun på ydersiden af huset og plantegningen. Men den siger som ingenting.

• Planløsning af et hus med røde markeringer for bærende vægge og blå linjer for sokkelbjælker i krybekælderen.
Senest redigeret:
For resten, hvorfor kan man ikke stille limtræsøjlerne direkte på en gulvbjælke? Gulvbjælkerne holdes jo oppe af sokkelbjælken med? Tænker at man kan stille søjlerne på gulvbjælken lige over sokkelbjælken? Så slipper man for at lave beslag i sokkelbjælken, og en gulvbjælke burde jo klare punkttrykket uden problem?

Sådan tænker jeg:

• Diagram over alternativ konstruktion med limtræpille placeret på sokkelbjælke, fastgjort med vinkeljern til gulvås.
Du bør trække søjlen ned til bjælken. Træ er meget svagt over for tryk vinkelret på fiberretningen, og det bliver også en ustabil knude.

Kan jeg køre med muligheden at fastgøre søjlen i en gulvbjælke med vinkeljern? Eller tror du, det er nødvendigt med fastgørelse fra søjle i sokkelbjælken, som jeg beskrev tidligere?

Er ved at planlægge afvekslingen, tror I en 90x225 limtræbjælke er tilstrækkelig til at afveksle 2500mm? Eller skal man tage en 90x270 for at være sikker?

Svensktagstol 38 hældning, let ståltag uden isolering osv. Spånplade på overetagen, ingen store byrder. snezone 3.

Tænker om der er nogen, der har afvekslet et par meter i deres hus og kan fortælle, hvilken størrelse limtræbjælke de brugte.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.