Jeg har et vindue i soveværelset, ca. 80x50, som vi ikke har nogen nytte af. Nu skal jeg renovere og ville ønske en væg i stedet for et vindue. Samtidig vil jeg ikke helt fjerne vinduet, da det bliver et unødvendigt stort projekt, men dække det indefra med plade og tapet på. Hvordan undgår jeg problemer med eventuel kulde og fugt? Ifølge ChatGPT skal man isolere og så dække helt tæt med plastik, derefter på med plademateriale. Vil gerne dobbelttjekke med ekspertisen, om det er så enkelt, eller om yderligere foranstaltninger er nødvendige!

Hvis man ønsker mørkt udad, så isoleringen ikke kan ses, så lyder det som om plademateriale eller pap ikke er godt mod ruden indefra (organisk), kan man sætte f.eks. mørkmalet gips, eller har I et andet forslag?

• Sløret billede af et rektangulært vindue i et beige rum, delvist dækket og med en hvid ramme.
Hej og velkommen til Byggahus
Jeg tænker, at det er let at skive over et vindue eller en døråbning og så tapetsere om rummet, betydeligt sværere bliver det måske at komme ud af rummet ved en nødsituation, hvis evakueringsvejen er blokeret.

Siger det samme, hvordan har I planlagt flugtvej ved brand?

Vi har et stort yderligere dobbeltrude 1x2 meter på væggen ved siden af, så dette er et helt unødvendigt vindue.

Pil derefter vinduesrammerne af og dæk det unødvendige vinduehul til, inden du tapetserer. Du kan lade både vinduet og rullegardinet blive siddende og stikke lidt isolering ind, hvis du ønsker det.

F fribygg sagde:
Pille da bort vinduesrammerne og plade over det unødvendige vindueshul, inden du tapetserer. Du kan lade både vinduet og rullegardinet blive siddende og kan putte lidt isolering ind, hvis du ønsker det.
Ingen risiko for fugt med tanke på temperaturændringerne?

I IrisX sagde:
Ingen risiko for fugt med tanke på temperaturændringerne?
Det er farligt at leve, alle vil dø...
Sæt vinduet igen, tag eventuelle problemer HVIS de kommer, bekymr dig ikke unødigt.

• Synes
Intet
  • Laddar…
F fribygg sagde:
Det er farligt at leve, alle kommer til at dø...
Sæt igen vinduet, tag eventuelle problemer OM de kommer, bekymre dig ikke unødigt.
Meget mærkelig resonemang.... Håber du ikke er tømrer til erhverv.

I IrisX sagde:
Meget mærkelig ræsonnement... Håber du ikke er tømrer af profession.
Hvorfor ikke?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.