Jeg har et vindue i soveværelset, ca. 80x50, som vi ikke har nogen nytte af. Nu skal jeg renovere og ville ønske en væg i stedet for et vindue. Samtidig vil jeg ikke helt fjerne vinduet, da det bliver et unødvendigt stort projekt, men dække det indefra med plade og tapet på. Hvordan undgår jeg problemer med eventuel kulde og fugt? Ifølge ChatGPT skal man isolere og så dække helt tæt med plastik, derefter på med plademateriale. Vil gerne dobbelttjekke med ekspertisen, om det er så enkelt, eller om yderligere foranstaltninger er nødvendige!
Hvis man ønsker mørkt udad, så isoleringen ikke kan ses, så lyder det som om plademateriale eller pap ikke er godt mod ruden indefra (organisk), kan man sætte f.eks. mørkmalet gips, eller har I et andet forslag?
Hvis man ønsker mørkt udad, så isoleringen ikke kan ses, så lyder det som om plademateriale eller pap ikke er godt mod ruden indefra (organisk), kan man sætte f.eks. mørkmalet gips, eller har I et andet forslag?
Hej og velkommen til Byggahus
Jeg tænker, at det er let at skive over et vindue eller en døråbning og så tapetsere om rummet, betydeligt sværere bliver det måske at komme ud af rummet ved en nødsituation, hvis evakueringsvejen er blokeret.
Jeg tænker, at det er let at skive over et vindue eller en døråbning og så tapetsere om rummet, betydeligt sværere bliver det måske at komme ud af rummet ved en nødsituation, hvis evakueringsvejen er blokeret.
Klik her for at svare