Mikael_L
N noupe sagde:
Ser jo ud som gips, så det er bare at åbne op og tjekke ind
Jeg synes, det ser ud som mursten derinde, evt. letbetonblokke.

edit:
hehe, du nåede det før selv. :)

Mikael_L Mikael_L sagde:
Jeg synes det ser ud som mursten derinde, evt. letbetonblokke.
Præcis, skrev det i indlægget efter, :) ja det er jo sten. Men som sagt, vil man vide det, må man åbne op et rimeligt hul som man ved behov må fylde igen og så pudse/gipse eller hvad han har tænkt sig at gøre efter han uanset har fjernet stenene.

P Pagheen sagde:
Den højre føles lidt mere hul ved bankning end den anden. Bankede en del af stenen på den venstre ifølge billede.

Dekorationsstenen skal væk under alle omstændigheder.
Naboen svarer stadig ikke ved påbankning.
Ser det sådan ud, er det sandsynligvis bærende på en eller anden måde af en eller anden grund.
Det kløede i fingrene, og dekorationsstenen var uønsket, altså?

Et rimeligt hul påvirker ikke evt bærbarhed, alternativt kan man bore ind og indsætte et billigt optisk kamera (findes for nogle hundrede kroner som er tilstrækkeligt til formålet).

Fotografen Fotografen sagde:
Ser det ud sådan, er det sandsynligvis bærende på en eller anden måde af en eller anden grund.
Det kløede i fingrene, og dekorstenen var uønsket, altså?
Ja, dekorstenen skal væk. Tænkte at bygge en indbygget hylde mellem fremspringene, men opdagede at de ikke var med på originaltegningen til min store forbløffelse.

N noupe sagde:
Et rimeligt hul påvirker ikke evt. bæreevne, alternativt kan man bore ind og indsætte et billigt optisk kamera (findes for et par hundrede kroner, der er tilstrækkeligt til formålet).
Hvad skal jeg kigge efter?

P Pagheen sagde:
Hvad skal jeg kigge efter?
For at se, om der er nogle installationer (ventilation, VA eller andet). Hvis det er tomt, er det eneste spørgsmål, om det skulle være en bærende rest af en ukendt årsag. Hvis ingen her på forummet kan afvise det, så er det vel at få en konstruktør ind en time, som let bør kunne afgøre det.

• Synes
Pagheen
  • Laddar…
Ser det ikke ud som om det er puds med hvid farve og derefter fliser på det? I så fald kan vel ikke søjlerne være nybyggede? Eller ser jeg forkert?

A Andreas12345 sagde:
Ser det ikke som om det er puds med hvid maling og derefter fliser på det? I så fald kan søjlerne vel ikke være nybyggede? Eller ser jeg forkert?
Spørgsmålet er egentlig bare, om man kan fjerne dem.

N noupe sagde:
For at se om der er nogle installationer (ventilation, VA eller andet). Er det tomt, så er det eneste spørgsmål, om det skulle være en bærende rest af en ukendt årsag. Hvis ingen her på forummet kan afvise det, så er det vel bare at få en konstruktør ind for en time, som let burde kunne afgøre det.
Burde det ikke kunne ses i tegningen?

Hvad er det, der siger, at tegningen er korrekt og opdateret? Det kan være ændret efterfølgende, eller også blev det ikke lavet efter tegningen...

Fotografen Fotografen sagde:
Hvad er det, der siger, at tegningen er korrekt og opdateret? Det kan være ændret bagefter, eller så blev det ikke gjort efter tegningen...
Det er vel sandt. Skal tjekke med naboen i morgen og ellers kigge på indersiden. Vender tilbage med resultat.

• Synes
noupe
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.