Skal isolere mit indglasede udestue. Bl.a. på loftet på den uisolerede loft. Der ligger nu 45x75 regler med en spændvidde på 180 cm og cc60. Jeg skal op til i alt 220 cm isolering. Kan man bygge på 75-reglerne med yderligere 145 cm på de gamle med udskæring og fastgørelse på eksisterende tværgående bjælker. Eller skal man lægge 145'erne på "tværs" med cc60?
Forstår ikke helt, er det et tag du skal isolere, som du har adgang til fra et loft?V Vilseiviken sagde:Skal isolere mit indglasede udestue. Bl à på loftet på den uisolerede loft. Der ligger nu 45x75 regler med en spændvidde på 180 cm og cc60. Jeg skal op til totalt 220 cm isolering. Kan man bygge på 75-reglerne med yderligere 145 cm på de gamle med udskæring og fastgørelse på det eksisterende tværgående bjælker. Eller skal man lægge 145'erne på "tværs" med cc60?
Billeder hjælper med at forstå
Hytta har en koldækket loft hvor isoleringen for boligdelen ligger på loftets overside. Over den indglasede udestue er der ingen isolering overhovedet. Her er det planen at isolere 20 cm og derefter lægge et gulv og bruge området til koldopbevaring. Problemet er, at reglen præcis der (70 mm) bliver for svag til at gå på. Jeg leder efter at øge bæredygtigheden på det kommende loftsgulv.
Klik her for at svare