Hej! Jeg er ved at renovere kælderen og vil skabe en tøjopbevaring under trappen.

Derfor undrer jeg mig om jeg kan fjerne disse regler, som I ser på billedet.

Der har været en adskillende væg med en lille indgang, som man kommer under trappen. Men dette rum var smalt, trangt og svært at opbevare ting i.

Derfor undrer jeg mig om man kan fjerne disse regler uden at det påvirker trappen.
 
  • Kælderen under renovering med en halvvæg under trappen. Reoler med malerbøtter til højre. Sigtet er klædeopbevaring efter fjernelse af trærammen.
Nej de bærer det afskårne bjælkelag
 
Hej!
Tak så meget for det hurtige svar.
 
V victorpajas sagde:
Hej! Jeg er i gang med at renovere kælderen og vil skabe en garderobe under trappen.

Derfor undrer jeg mig om jeg kan fjerne de her regler, som I ser på billedet.

Der har været en adskillende væg med en lille indgang som man kommer under trappen. Men dette rum var smalt, trangt og svært at opbevare ting i.

Derfor undrer jeg mig om man kan fjerne de her regler uden at det påvirker trappen
Hej igen

Jeg har fundet en tegning hvor jeg har markeret med en rød pen hvor de regler er.
Ser ikke ud til at der er noget bærende.
Ved siden af findes der en bærende bjælke, men lige ved siden af trappen så ser det ikke ud til at være noget.

tak på forhånd for hjælpen
 
  • Bygningsplan med markering i rød pen ved trappen, angiver placering af reglar, uden tydelig bærende struktur.
V victorpajas sagde:
Hej igen

Jeg har fundet en tegning hvor jeg har markeret med en rød pen hvor de reglarne er.
Ser ikke at der findes noget bærende.
Ved siden af findes der en bærende bjælke. men lige ved siden af trappen så ser det ikke ud til at være noget.

tak på forhånd for hjælpen
Så denne artikel lige https://www.byggahus.se/ar-vaggen-barande-en-lathund
 
Selvfølgelig har du en 75x195 i enden af bjælkelaget, men det store spørgsmål er, hvad der bærer det op?
Du skal sikre, at den afskårne bjælkelag ikke hænger ned. Dette gør den væg, du har der i dag.
Du kan aflaste med søjler og en eventuel bjælke.
 
  • Synes
Immobil
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 sagde:
Selvfølgelig har du en 75x195 i enden af bjælkelaget, men det store spørgsmål er, hvad der bærer det oppe?
Du skal sikre, at det afkortede bjælkelag ikke synker ned. Det gør den væg, du har der i dag.
Du kan aflaste med søjler og en eventuel bjælke.
hm. ok

Min tanke er egentlig ikke, at jeg skal fjerne alle reglerne.
Jeg tænkte bare, at jeg skulle have større mellemrum (ca. 80 cm i stedet for 60 cm) mellem reglerne, så jeg kan bygge udtrækkelige skabe under trappen.

Når jeg nu har dig på tråden, kan jeg på nogen måde fjerne det liggende træ, som reglerne står på?
Det er lidt problematisk, hvis jeg skal have udtrækkelige skabe mellem reglerne.
Enten vil jeg fjerne det helt, men så ved jeg ikke, hvordan jeg skal fastgøre reglerne i cementgulvet, eller om det er muligt at bruge en aluminiumsprofil, som man kan bøje ned mellem reglerne?

Forslag?

Tak på forhånd.
 
Hvis du har den 75x195 sim tegnet i enden på dit bjælkelag og den er fastgjort ordentligt til hver gulvås, så kan du tynde ud på reglerne. Syllen kan du fjerne. Et alternativ for at fastgøre stolperne er at skrue 2 stk. 8-10mm skruer ned i betonen, som stikker op ca. 100mm. Bor derefter en tilsvarende højde under kan på stolpen og stil den der. Glem ikke lidt plast mellem træ og beton.
 
Matti_75 Matti_75 sagde:
Hvis du har den 75x195 sim er tegnet i slutningen på dit bjælkelag og den er fastgjort ordentligt til hver gulvbjælke så kan du glesa på reglerne. Syllen kan du tage bort. Et alternativ for at fastgøre stolperne er at skrue ned 2st 8-10mm skruer i betonen som stikker op ca 100mm. Bor derefter tilsvarende højde l under kan på stolpen og placér den der. Glem ikke lidt plastik mellem træ og beton
Gode tips.
Tak for hjælpen!

Ha' en fin dag!
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.