É
Jeg skal have en lige trappe mellem træstolpen og leca-væggen, som kommer om en måned. Hvordan laver jeg væggen pænest/nemmest, når den skal være sammenhængende over to etager? For at undgå revner.

Overfladen skal være gips. Overetagen er tænkt som en trækonstruktion med osb+12mm gips. Underetagen tænkte jeg at klæbe en gipsplade fast med gipsmørtel (efter at have læst om det i andre tråde her).

1.
Skal jeg glemme at have en sammenhængende væg og i stedet lade gipspladerne mødes ved træ/leca og så sætte en dæklist over?

2.
Eller kan jeg få det revnefrit, så længe jeg lader etageadskillelsen få godt med støtte mod leca-væggen på mange punkter?
Det nemmeste er jo at have en stående plade nedenunder og en på overetagen, men er det bedre at sørge for, at samlingen havner højere eller lavere i stedet for lige ved overgangen mur/træ? (Mere arbejde).

En lecastensvæg under konstruktion med en stolpe, en træstol og en gipsskive op ad væggen.

Det vil ikke være en designtrappe eller en central plads i huset, hvilket taler for en dæklist. Men jeg undrer mig stadig over, hvilke muligheder der er, når jeg bygger nyt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.