9,684 læst ·
21 svar
10k læst
21 svar
Kan jeg bygge noget, der kan skabe opbevaring?
desværre ikke.H Hhallden sagde:
jeg lagde lægter parallelt med spær dvs fastgjorde dem til spær og dets stivere så oversiden endte i niveau med løsull. Satte vinkeljern under disse lægter for at støtte ekstra. De endte jo da på en afstand ganske tæt på 120 cm dvs i princippet en bredde på pladen. (Ved at skære pladerne ud for stivere med en stiksav blev "gulvet" tæt, selv når jeg havde lagt to felter ved siden af hinanden.) Derefter lagde jeg en omgang lægter på tværs af disse lægter, som blev bærere af krydsfinerpladerne. Disse måtte jeg lægge ganske tæt, da jeg ikke kunne få hele plader igennem lugen i loftet. Blev altså nødt til at skære pladen i mindre stykker, så jeg endte på ca. 70-80 cm (men det kan også blive tættere. afhænger jo af, hvor tungt det bliver som skal ligge der!) Lavede en skitse (hvis den kan åbnes...)
Som allerede nævnt kan man lægge lidt OSB, krydsfiner eller råspont på spærerne til opbevaring. Når man fastgør disse, kan det være fornuftigt at bruge skruer. Hvis man bruger søm, kan det gynge og vibrere, så spartlen i loftet på etagen nedenunder sprækker.
Desuden er det ikke sikkert, at spærerne er dimensioneret til at bære så meget last i den retning. Tomme kufferter og lidt lysestager går sikkert fint. Men man skal passe på med at begynde at laste en masse tunge ting.
Desuden er det ikke sikkert, at spærerne er dimensioneret til at bære så meget last i den retning. Tomme kufferter og lidt lysestager går sikkert fint. Men man skal passe på med at begynde at laste en masse tunge ting.
👍A Axeler sagde:
Satte sådanne ventiler, da vi lagde nyt tag på et 70'er hus. Blev Kanonbra!

Inden jeg satte disse ventiler, var der kun ventiler på gavlene, og det gik næppe at opholde sig deroppe uden gasmaske.H Hhallden sagde:
Klik her for at svare