Ja, de låser muligvis i hinanden som standard. Det tænkte jeg ikke på.

Hej,
Nysgerrig på hvordan det gik med dette byggeri!? Overvejer noget lignende. Hvad synes I om denne løsning?

Diagram over garagets grundopbygning med garageport, letbeton, plade, makadam, fyldmaterialer og L-element. Viser materialelag og understøttelse.

Hej, ikke modtaget en notifikation om indlæg i tråden, så har overset dit indlæg. Men til fremtiden og andre, der søger at løse lignende problemer, kontaktede jeg en ingeniør om dette og diskuterede forskellige løsninger. Det stærkeste er L-støtte.

Så løsningen blev 3 m høje specialstøbte 20KN L-støtter, enorme..., sammensat i henhold til fabrikantens anbefalinger (mellemstøbninger i slidser) og sammenboltet med jern. Disse L-støtter går langs hele husets krop, samt yderligere mod naboen, så det skabte en ekstra parkeringsplads. Mellem L-støtter og huset er der isodränplader. Under L-støtter er der drænering. På indersiden af L-støtterne er der platonmåtte samt yderligere drænering. I overkanten af huset er der plastikbeskyttelse ovenfra, så intet vand kommer ind fra skybrud.

Det blev meget dyrt, men jeg føler mig sikker på, at hverken vand eller jordtryk opstår og presser på huset. Det har ikke bevæget sig i 3 år indtil videre, og der har været store lastbiler her efterfølgende (byggeri af garage, indkørsel mm).

Bor I i nærheden (sødre 08), er I velkomne til at komme og kigge, hvis I vil :)

Senest redigeret af en moderator:
  • Synes
Marcus_Carlsson og 1 anden
  • Laddar…
Hej.
Læste din tråd. Var der ingen, der foreslog/talte om at lægge celleplast som grund og grus ovenpå for at mindske marktrykket?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.