Fint at du deler med dig! Jeg er lidt nysgerrig på, hvorfor der er så store rum. Har du et slot eller et herresæde?
Den, der havde tænkt sig en lille enkel hjemmelavet kælder, skal ikke blive modløs nu. Det er jo også en brugbar variant.

A
N NOP sagde:
Har nogen sagt, at leca holder til jordtrykket? Jeg fik at vide, at det eneste, der gælder, er armerede fundablokke eller støbt armeret beton.
Vi lagde tegl på formen til taget, fugede og støbte beton ovenpå. Hurtigt, enkelt og uden smerter i nakken. :)
Ingen problemer med at bygge jordkælder med Leca, findes endda færdige guider fra producenterne på nettet.

En halvcirkelformet bue er nok ingen problem, men en lodret væg er måske en anden sag? Jeg mener, at de byggeinstruktioner fra producenten af Leca netop er runde buer?

• Synes
Huddingebo
  • Laddar…
A
N NOP sagde:
Et halvcirkelformet hvælv er nok ingen problemer, men en lodret væg er måske en anden sag? Jeg har en fornemmelse af, at de byggeinstruktioner fra producenten af Leca er netop runde hvælv?
Det passer i og for sig, men korrekt armeret med bistål, så kan man vel bygge kældervægge med Leca? Jeg indser dog, at det er lidt mere kompliceret end mit hurtige svar, men hvis væggene og hvælvet giver hinanden korrekt støtte, så kan det vel ikke være et problem?

Härryda2015 Härryda2015 sagde:
Hvorfor har du delt opbygningen i to tråde her på BH?

[link]
Det er vel ikke noget mærkeligt i at starte en egen tråd i stedet for at kapre en andens?

• Synes
Poontus
  • Laddar…
Humlo
W-O-W!
Hvordan fungerer det med byggetilladelse under jorden? Er det det samme som byggetilladelse over jorden?
Har du kontakter med alle dem, der hjælper dig, eller har du måttet hyre hjælp?
Jeg kan ikke engang estimere, hvad sådan noget ville koste at gøre. :)

A
B BSOD sagde:
Flot!

Spændende løsning med sandgulvet. Ellers plejer der jo typisk at være beton i hele pladen. Har ofte set denne løsning i udlandet, men meget sjældent i Sverige. Hvor meget armerede du under væggene?

Hvad er det for teglgulv, du har valgt? Modtager gerne tips på leverandør :)
Hej!
Teglet til gulvet har jeg ikke købt endnu, der findes firmaer, som har flotte antikke gulve, men da koster de 1000-1500 kr m2

Armerede med venlig måtte samt armeringsjern og 100mm beton på det.

• Synes
svengunnar
  • Laddar…
M malg01 sagde:
Det er vel ikke noget mærkeligt i at starte en egen tråd i stedet for at kapre en andens?
Det ser jeg nu, billederne var indlagt i en tråd oprettet af en anden bruger.
Sorry!
Sjovt med en egen tråd for dette byggeri!

Har TS glemt sit litium nu igen?

• Synes
Hep og 1 anden
  • Laddar…
Blandt det mest vanvittige jeg har set. Jeg elsker det!

• Haha
Hammarfall
  • Laddar…
Skal vise denne tråd hver gang min kone synes jeg får en skør idé.

• Synes
Papphammar666 og 10 andre
  • Laddar…
Helt fantastisk.

Du SKAL have en skjult dør fra huset også.

Giver desuden endnu bedre Fritzl-stemning.

/ Hilsener, Fredrik

• Synes
Anna_H
  • Laddar…
A
T Troberg sagde:
Burde fungere som beskyttelsesrum også...
Ja

T Tornhill 2 sagde:
Helt fantastisk.

Du MÅ MÅ have en skjult dør fra huset også.

Giver desuden endnu bedre Fritzl-stemning.

/ Hilsner, Fredrik
Eller i det mindste en skjult dør mellem man caven og vinkælderen! Den klassiske med en bogreol, hvor man trækker i en bog, ville jo være ekstremt fedt!! :D:D:D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.