101,578 læst ·
74 svar
102k læst
74 svar
Jordkælder/vinkælder
Fint at du deler med dig! Jeg er lidt nysgerrig på, hvorfor der er så store rum. Har du et slot eller et herresæde?
Den, der havde tænkt sig en lille enkel hjemmelavet kælder, skal ikke blive modløs nu. Det er jo også en brugbar variant.
Den, der havde tænkt sig en lille enkel hjemmelavet kælder, skal ikke blive modløs nu. Det er jo også en brugbar variant.
Ingen problemer med at bygge jordkælder med Leca, findes endda færdige guider fra producenterne på nettet.N NOP sagde:
Det passer i og for sig, men korrekt armeret med bistål, så kan man vel bygge kældervægge med Leca? Jeg indser dog, at det er lidt mere kompliceret end mit hurtige svar, men hvis væggene og hvælvet giver hinanden korrekt støtte, så kan det vel ikke være et problem?N NOP sagde:
Altvidende
· Västra Götalands
· 849 indlæg
Hvorfor har du delt byggeriet op i to tråde her på BH?
https://www.byggahus.se/forum/threads/fristaende-vin-kaellare-under-mark.241352/page-3#post-2909452
https://www.byggahus.se/forum/threads/fristaende-vin-kaellare-under-mark.241352/page-3#post-2909452
W-O-W!
Hvordan fungerer det med byggetilladelse under jorden? Er det det samme som byggetilladelse over jorden?
Har du kontakter med alle dem, der hjælper dig, eller har du måttet hyre hjælp?
Jeg kan ikke engang estimere, hvad sådan noget ville koste at gøre.
Hvordan fungerer det med byggetilladelse under jorden? Er det det samme som byggetilladelse over jorden?
Har du kontakter med alle dem, der hjælper dig, eller har du måttet hyre hjælp?
Jeg kan ikke engang estimere, hvad sådan noget ville koste at gøre.
Hej!B BSOD sagde:
Teglet til gulvet har jeg ikke købt endnu, der findes firmaer, som har flotte antikke gulve, men da koster de 1000-1500 kr m2
Armerede med venlig måtte samt armeringsjern og 100mm beton på det.
Altvidende
· Västra Götalands
· 849 indlæg
Har TS glemt sit litium nu igen?
Helt fantastisk.
Du SKAL have en skjult dør fra huset også.
Giver desuden endnu bedre Fritzl-stemning.
/ Hilsener, Fredrik
Du SKAL have en skjult dør fra huset også.
Giver desuden endnu bedre Fritzl-stemning.
/ Hilsener, Fredrik