101,578 læst ·
74 svar
102k læst
74 svar
Jordkælder/vinkælder
Hvilken energi du har
Har selv overvejet at grave en container ned
Og isolere den!
Men dette var imponerende!
Sjovt at der findes folk der kan bygge!
Visse behøver at google så snart de skal sætte en liste op
Har selv overvejet at grave en container ned
Og isolere den!
Men dette var imponerende!
Sjovt at der findes folk der kan bygge!
Visse behøver at google så snart de skal sætte en liste op
Grave en container ned kan blive meget forkertJ jannebmw sagde:
https://graywolfsurvival.com/2625/why-you-shouldnt-bury-a-shipping-container-for-a-shtf-bunker/
Sejt!
Imponerende!! Kan man ane en prepper 
Meget fint. jeg har en mindre kælder. Fik fat i gammel mursten fra gamle torp. Har lavet hylder i kælderen præcis.
Billeder viser halvklar kælder, men I ser ideen.
Billeder viser halvklar kælder, men I ser ideen.
Dejligt at se kreative mennesker i gang, uden bremseklodser. Held og lykke med vinkøbene (også).A Andreas34 sagde:Hej
Tänkte bara visa hur jag har gjort min vinkælder, om nogen har synspunkter til forbedring eller idéer, så kommenter
Gerne.
har kommit fram til er at inte använda platonmatta på taget.
Da det blir för tätt. du vil oppnå en 70%
luftfuktighed som skal kunne vandre ind genom gulv/væg. Har endast 100mm stenull markisolering samt markduk
Samt isodränskiva på væg samt markduk.
Det blir en opvarmet (Man Cave) og poolhus ovenpå, pool jämter den, samt 2st vinkældre.med indgang fra kælderen.
Til taget så tog jeg Betonrør til brønde som jeg delte på midten, 100mm markisolering samt dug.
Og inde i så blir det tegl på sandgulv samt teglat tag og puds på væggene, for at få et så stabilt klima som muligt.
Har 35m markrør 4m under mark for indløb til ventilation. så at luften køles på sommeren samt varmes på vinteren. har 3st indgange på vent,1 på tunnellen til vinkælderen (for-køling) da angrænsende rum er opvarmet. og et i hver kælder.samt ud-luft i tagene.
Har også ledt ind den kølede fra-luften til min jordkælder.
Har en god link til hvad man skal tænke på når man bygger jordkælder.
www.eldrimner.com/core/files/jordkallare_korr_3.pdf
Sender med lidt billeder på mit bygge.
Skriv gerne kommentarer og idéer.[billede] [billede] [billede] [billede] [billede] [billede] [billede] [billede] [billede] [billede] [billede] [media] [billede] [billede] [billede] [billede] [billede] [billede]
Mvh Andreas
Flot!
Spændende løsning med sandgulvet. Ellers plejer det jo altid at være beton i hele pladen. Har ofte set denne løsning i udlandet, men meget sjældent i Sverige. Hvor meget armerede du under væggene?
Hvad er det for et teglgulv, du har valgt? Modtager gerne tips om leverandør
Spændende løsning med sandgulvet. Ellers plejer det jo altid at være beton i hele pladen. Har ofte set denne løsning i udlandet, men meget sjældent i Sverige. Hvor meget armerede du under væggene?
Hvad er det for et teglgulv, du har valgt? Modtager gerne tips om leverandør
Helt skide skørt byggeri!! 

Men ack så fedt....

Ser ikke at der findes nogen indgang fra man caven til kælderen, er det noget du åbner op i efterhånden?
Det runde hul i loftet på man caven, er det tænkt at have en eller anden type spiraltrappe fra poolhuset og ned eller?
Du må arbejde på nu, det her vil vi jo helt klart se flere billeder af!!
Men ack så fedt....
Ser ikke at der findes nogen indgang fra man caven til kælderen, er det noget du åbner op i efterhånden?
Det runde hul i loftet på man caven, er det tænkt at have en eller anden type spiraltrappe fra poolhuset og ned eller?
Du må arbejde på nu, det her vil vi jo helt klart se flere billeder af!!
Har nogen sagt, at leca holder til jordtrykket? Jeg fik at vide, at det eneste, der gælder, er armerede fundablock eller støbt armeret beton.
Vi lagde tegl på formen til taget, fugede og støbte beton ovenpå. Hurtigt, enkelt og uden ondt i nakken.
Vi lagde tegl på formen til taget, fugede og støbte beton ovenpå. Hurtigt, enkelt og uden ondt i nakken.