173,135 læst ·
223 svar
173k læst
223 svar
Jeg har revet skunken nu buldrer det i hele huset
TS har nok forstået sin fejl nu når han har fået det påpeget i omtrent 100 indlæg. At en konstruktør skal hyres, og at det skal håndteres føles selvfølgelig.
Spørgsmålet er bare om der findes flere tips til hvad TS kan gøre lige nu for at minimere risiciene indtil handlingen?
/Krille
Spørgsmålet er bare om der findes flere tips til hvad TS kan gøre lige nu for at minimere risiciene indtil handlingen?
/Krille
Jeg TROR, at du forsøger at slå en åben dør ind, læste du aldrig min sidste sætning i indlægget "Men det sagt så burde du, eftersom I mærker en forskel, lade nogen bygningskyndig kigge på det."D Martin72 sagde:Det er gjort forskelligt, med forskellige principper i hvordan laster optages og hvordan skjuv-, tryk/træk- og momentlaster overføres mellem konstruktionsdele. Det kan man kun forstå, hvis man finder ud af, hvordan det er gjort i hvert tilfælde og foreslår ændringer baseret på det aktuelle tilfælde. Dvs: at *dit* hus har holdt, når du har lavet ændringer i bærende dele, du ikke forstår, hvordan de fungerer, behøver ikke betyde, at den samme ændring er ufarlig i TS hus. Tro ikke. Find fakta og analyser/beregn hvad der skal gøres.
Dit råd er korrekt. Din sammenligning med at *dit* hus ikke er faldet sammen eller (hvad du ved...) er blevet beskadiget efter du har lavet ulovlige ændringer i bærende konstruktioner, er helt irrelevante eller i værste fald farlige: "aaa, men han på byggahus havde jo lavet denne ændring og det gik jo godt...".K Kurtivan sagde:
TS har ikke så mange grunde til at svare længere, tips og meninger fortsætter jo med at strømme ind... der er ikke mere for hen at sige/ forklare. Nu må hen bestemme, hvordan de skal få styr på problemet (hvilket vi sandsynligvis ikke kan løse praktisk for dem lige nu).
Man behøver ikke være troll eller skør for at forlade trådene nogle gange. Visse tråde tiltrækker mange mennesker, hvor mange siger de samme ting...
Man vender tilbage, når man har et nyt spørgsmål eller vil fortælle, at man har løst problemet
Man behøver ikke være troll eller skør for at forlade trådene nogle gange. Visse tråde tiltrækker mange mennesker, hvor mange siger de samme ting...
Man vender tilbage, når man har et nyt spørgsmål eller vil fortælle, at man har løst problemet
Jo, men at sige med sikkerhed, at det går galt, og det hurtigt, hjælper næppe. Lidt pragmatisme kan altid være nødvendigt.D Martin72 sagde:Dit råd er korrekt. Din sammenligning med at *dit* hus ikke er faldet sammen eller (hvad du ved...) er blevet beskadiget efter du har lavet ulovlige ændringer i bærende konstruktioner, er helt irrelevante eller i værste fald farlige: "aaa, men han på byggahus havde jo lavet denne ændring og det gik jo fint...".
Ja.Snigla sagde:
TS har ikke så mange grunde til at svare længere, tipsene og holdningerne fortsætter jo med at komme ind.. der er ikke mere for hen at sige/ forklare. Nu skal hen beslutte, hvordan de skal få løst problemet (hvilket vi nok ikke kan løse praktisk for dem lige nu)
Man behøver ikke være troll eller skør for at forlade trådene nogle gange. Visse tråde tiltrækker mange mennesker, hvor mange siger de samme ting..
Man vender tilbage, når man har et nyt spørgsmål, eller vil fortælle, at man har løst problemet![]()
Flyt til lejlighed!D degi sagde:Hej!
Vi har købt et 50'er træhus, som vi har renoveret.
En ting, vi har gjort, er at fjerne skunkene for at få "større rum".
MEN
Når man går på overetagen, så "dumper" det meget. (gjorde det ikke tidligere)
Jo tættere man kommer den fjernede skunkvæg, jo mere dumper det.
(det dumper, når mit 4-årige barn går ovenpå og vi sidder nedenunder, altså meget følsomt)
Bjælkerne, der går, er meget solide, jeg prøvede at lægge endnu flere reglar imellem, men det virkede ikke.
Nu begynder jeg at tro, at skunkvæggene havde en funktion, som trykkede ned den bjælke, der går langs husets langside og dermed gjorde det "stumt".
De steder, hvor vi har beholdt skunkene, er gulvet Prima.
Er der nogen, der har oplevet det samme?
Min tanke er i så fald at sætte et par solide reglar op, som "presser ned" denne bjælke ved væggene.
Eller har nogen et tip?
Ville være meget taknemmelig for det.
Her er et billede, når gulvet er åbent, og den grønne streg er, hvor skunken var tidligere.
Det er jo allerede så meget vrøvl her: Hvorfor ikke fylde huset med fugeskum?K Krille4 sagde:
Det er jo overdimensioneret for at håndtere worst case scenario, typisk en snestorm/storm, der indtræffer 1 gang på 50 år. Så nok ingen risiko for, at det skal kollapse, og træ er jo meget elastisk, men hvis taget svigter ind
Tænker man fæstner en helium ballon i loftet, der modvirker tyngdekraften. Få stillet på bump? bare træk ungen i øret, så han lærer det.T torkelb sagde: