173,124 læst ·
223 svar
173k læst
223 svar
Jeg har revet skunken nu buldrer det i hele huset
Hvordan gik det for dig med dette? Hvad sagde konstruktøren? 😊D degi sagde:Haha
Hallø!
Jeg lever og huset også... indtil videre...
Har en konstruktør på G som skal komme og kigge.
Tak for enormt engagement.
Det er rigtigt, som mange påpegede, at jeg har et forj****ligt badeværelse også i en anden tråd.
Det hele handler om, at jeg har købt et hus, der skulle renoveres.
Har haft et ret stort renoveringsbudget og lidt kundskaber, så haft 3-4 større projekter i gang hele tiden, som jeg totalt mistede kontrollen over.. og nu når tingene begynder at "ordne sig" opdager jeg alle de fejl, der er sket.
Så nu sidder jeg i det og behøver at ringe og plage om reparationer.
Hej! Vækker lidt liv i denne igen. Skunkene var spontant plank. I midten af huset er en stor skorsten, der går igennem huset.S Stefan1972 sagde:Nu blev det mange indlæg siden jeg skrev mit, og selvom jeg ikke forsvarer ts tiltag og ja, jeg har set "tegningen," så er det alligevel interessant at vide, hvad ts har fjernet? Sandsynligvis er det jo groft træ og bærende, men samtidig ved vi jo ikke. Har selv rodet i ældre huse, hvor skunkene i enkelte rum ikke har været bærende. Det har måske kun været kraftigere konstruktioner i centrum af huset eller noget. Der er ingen, der siger, at man konsekvent havde det samme i alle "spær," bare fordi man ser en sektions tegning fra siden sådan der. Dette fordi man (afhængigt af husets alder selvfølgelig) ikke arbejdede med løse spær, som man løftede derop, men alt blev bygget på stedet efter givet behov. Nu lader det jo ikke til, at ts hus er mega gammelt, men alligevel.
Jeg rev en skunk i et hus engang, hvor det kun var letvægtsbyggeri, men mod ydervæggen og i rummets væg indad i huset var der stolper oppefra. Så ingenting var jo i vejen alligevel, men dog synligt på væggen. En sådan sektions tegning viser jo også en bærende funktion.
Konstruktør siger, at alt er ok, og huset bæres på anden vis.
Han har foreslået en lang bjælke fra stueetagen for at mindske lyden.
Havde været interessant at vide, hvad den anden måde er, som er bærende. Det bør jo ikke være skorstenen.D degi sagde:
Sagde konstruktøren noget om, hvad det er, der bærer huset op, og hvorfor der fandtes kattvindar?
Han sagde, at ydervæggene bærer taget (huset er bygget i 50'erne, så ret tykke vægge) samt at konstruktionen i taget gør, at tagstolene er på plads. Tagstolene sidder ca. cc 80Nissens sagde:
konstruktøren foreslog en bjælke under gulvet for at mindske lyden?D degi sagde:
Den bjælken understøtter så etageadskillelsen, noget som skunkvæggen sandsynligvis hjalp med før.
At ydervæggene bærer taget er jo selvfølgeligt, det gør det uanset om der er skunkvæg eller ej.
Var det virkelig en rigtig bygningskonstruktør, der sagde det. Selvfølgelig bærer ydervæggene taget. Men skunkvæggene er der af en grund. De stabiliserer både taget og etageadskillelsen. Men de bærer også en del af spærene. Du bemærkede selv, hvad der skete. Under de rette/forkerte omstændigheder kunne det endda styrte sammen.D degi sagde:
Skorstenen kan også bære en smule. Dog slet ikke i det omfang, som rygtet siger. Den bærer heller ikke noget, der på nogen måde gør skunkvæggene mindre nødvendige, da de bærer forskellige ting.
Enten taler konstruktøren i søvne. Alternativt kalder han sig bare konstruktør, men er kun tømrer eller gymnasieingeniør i bedste fald.
At rive skorsten som går mellem tagspær, ingen problemer. Derimod at rydde bort understøttelse, problem!
Man bliver som sagt aldrig færdiguddannet hvilket er sjovt men at teste og eksperimentere med hjertetvægge, afvekslinger, tagspær og bjælkelag … det gør man ikke bare sådan.
Jeg tager meget hellere hjælp/assistance af en gammel ræv til tømrer end en nyuddannet/uerfaren konstruktør …
Man bliver som sagt aldrig færdiguddannet hvilket er sjovt men at teste og eksperimentere med hjertetvægge, afvekslinger, tagspær og bjælkelag … det gør man ikke bare sådan.
Jeg tager meget hellere hjælp/assistance af en gammel ræv til tømrer end en nyuddannet/uerfaren konstruktør …
Hver eneste j*vel her på Byggahus som kan noget som helst om konstruktion af spær VED, at den væggen (ud fra sektionsplanen) er en bærende/lasttagende del af din spær!
Er selv konstruktør (men arbejder med metalkonstruktioner) og jeg ved hvor ofte mine kolleger tager fejl, når de tænker på, hvordan kræfter påvirker konstruktioner.. har man nul styr på det, så kan man absolut, som konstruktør, tro at det der er rigtigt..
Er selv konstruktør (men arbejder med metalkonstruktioner) og jeg ved hvor ofte mine kolleger tager fejl, når de tænker på, hvordan kræfter påvirker konstruktioner.. har man nul styr på det, så kan man absolut, som konstruktør, tro at det der er rigtigt..
De er mere end det. De er en bærende del af konstruktionen. En vigtig del af tagspærene.M MagHam sagde:
TS vil nok blive opmærksom på det næste snefyldte vinter om ikke andet… eller næste efterårsstorm.
Klik her for at svare