17,702 læst ·
39 svar
18k læst
39 svar
Isolering til pizzaovn som kan tåle varme
Jeg er færdig med min ovn endelig, men kan nogen guide mig til, hvordan man bruger den? Jeg varmede først op i en time med åben låge for derefter at flytte gløderne til siden, men pizzaen blev knap nok færdig. Det var ikke engang særlig varmt i bunden (selvfølgelig præcis der, hvor brændet havde været). Skal man have ilden i gang, når man bager? Det kan vel ikke være meningen, at man skal behøve at fyre en hel sæk for en pizza?
Altvidende
· Västra götaland
· 10 416 indlæg
Lidt billeder af det færdige resultat måske?D Danii KD sagde:Jeg er færdig med min ovn endelig, men kan nogen guide mig til, hvordan man bruger den? Jeg opvarmede først den en time med åben luge for derefter at flytte gløderne til siden, men pizzaen blev knapt færdig. Det var ikke engang særligt varmt på bunden (selvfølgelig præcist der, hvor brændet havde været). Skal man have ilden i gang, når man bager? Det kan vel ikke være meningen, at man skal behøve at fyre en hel sæk for en pizza?
Nu har jeg jo en muret brændeovn med betydeligt større masse, men jeg fyrer mindst to timer før, ofte mere...
Jeg tænder ilden yderst i åbningen og fodrer ilden måske en times tid der... Så begynder jeg at skubbe ilden/gløderne længere og længere ind for hver brændeknude.. Man ser, når taget når en god temperatur, når soden fra sidste gang brændes væk... Når jeg så bager pizza, har jeg oftest et lidt grovere brændeknude i bagkanten og et på siden, der brænder...
Tænker man sig en "sæk," som de der 40-liters sække, man køber på tankstationen, så bruger jeg nok en sådan per gang...
Men fortvivl ikke, det bliver sjovere at bage pizza, når du får styr på fyringen... Så er det tid til dejen...
Altvidende
· Västra götaland
· 10 416 indlæg
Det kommer til at blive rigtig flot det der!D Danii KD sagde:
Hvad er problemet med åbningen, højden eller bredden?
Så længe højden på åbningen er i korrekt proportion til højden af kuplen, så er bredden mindre følsom..
Altvidende
· Västra götaland
· 10 416 indlæg
Ok, hvor meget?
Er det svært at få temperaturen op i ovnen?
Man kan jo lave en form for plade, som man stiller i åbningen, tænk dig en "vifte" som står på to smalle ben i yderkanten, som reflekterer varmen ind og tvinger røgen under den...
Er det svært at få temperaturen op i ovnen?
Man kan jo lave en form for plade, som man stiller i åbningen, tænk dig en "vifte" som står på to smalle ben i yderkanten, som reflekterer varmen ind og tvinger røgen under den...
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Efterisolering vestkystplader?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Ljudisoleringen i tilluftsventiler, hur bra är dagens standard?
Ventilation -
Tilläggsisolering invändigt i 70-talshus
Utbyggnad och tillbyggnad -
Hur lagar vi isolering inuti vägg till radiatorrör?
Vatten & Avlopp -
Öppna upp till nock - takstolar och isolering
Lösvirke & Timmerhus