Hej,

Vi er i gang med at udskifte vores indvendige lofter. Vi har revet de gamle lofter ned, som bestod af spændt væv, og har sat regler op til huntonit loftplader. Nu overvejer vi, om vi skal lægge en femmer isolering mellem reglerne. Isoleringen vil så være under den eksisterende dampspærre. Der sidder i dag modulopbyggede isoleringskassetter mellem spærene, som er svære at fjerne, hvis man skulle ønske at flytte dampspærren under den nye isolering.

Kan der opstå problemer, hvis man lægger en femmer isolering under den eksisterende dampspærre?
Er det umagen værd at lægge ekstra isolering på?

Huset er et etplans træhus fra 1974 med fladt tag. Det er temmelig dårligt isoleret.

Anna
 
Generelt siger man jo, at spærren skal sidde så tæt på den varme side som muligt og højst 1/3 af væggens totale isolering ind i væggen.

Så i dit tilfælde burde det ikke være et problem at afstive med en 45er og isolere imellem, inden du skyder huntoniten op. Men det afhænger jo som sagt af, hvad du har ovenpå.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.