Jeg har en container i stål, bunden i krydsfiner. I den skal der stå en kompressor og en støvsuger, tilsluttet til huset via en isoleret kanal.

Nu overvejer jeg opvarmning og isolering i containeren. Jeg vil have det tørt og mindst 10 grader året rundt.

1) Hvad bør man bruge som varmekilde? Den skal kunne tåle fint støv uden at antænde.

2) Bør der være ventilation? Hvordan udformes den i så fald?

3) Kan man fx lime cellegummi på indersiden af væggene? Eller bliver der kondensproblemer så? Vi tilfører meget lidt fugt indefra containeren, der opholder sig ingen mennesker derinde, og der er intet vand.

4) Hvis der opstår kondensproblemer og fugt, kan det så løses med en affugter? Containeren er kun ca. 12m3, så det burde ikke være så svært at holde tørt?

Helt grøn på dette område, så taknemmelig for al input!

skal støvsugeren blæse luft ud i containeren eller udenfor. hvis den støvsuger i f.eks. dit værksted, vil der jo blive tilført fugtig luft i containeren.

D daugaard sagde:
skal støvsugeren blæse luften ud i containeren eller udendørs. hvis den støvsuger i fx dit værksted så vil det jo tilføre fugtig luft i containeren.
Støvsugeren skal blæse luften udendørs, tænkte tage et hul i væggen og føre det ud.

1) fx sandfyldte kamrør radiator eller gulvvarme
2)---
3) jeg havde en uisoleret fragtcontainer før, og den fik så meget kondens i, at det dryppede fra taget, (tilførte ingen fugt mere end fra udendørsluften). gætter at det burde være svært at isolere, så fugten ikke kommer ud til pladen uden at risikere at lukke eventuel fugt inde mellem 2 tætte lag. føles som om en container er bedst egnet til at isolere udvendigt?

4) en affugter ville sikkert være god, men hvordan fungerer den sammen med støvet luft?

kan man gøre noget, så det ikke bliver støvet? fx pose skift støvsuger udefra et afskærmet rum, eller hvor kommer støvet fra? ville måske være godt både for en eventuel affugter, varmer og for kompressoren.

• Synes
Daniel_N
  • Laddar…
Sprayisolering er det, som fungerer bedst i en container. Du får en diffusionstæt isolering, der fylder ud i ribberne.

Kompressoren behøver jo tilluft, så der skal være et friskluftsindtag.
En almindelig el-olie radiator burde vel være tilstrækkelig som opvarmning.

• Synes
Appendix og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.