Ved ikke om dette er den rette forumdel?

Jeg arbejder på en garage fra Lundqvist trævarehus.
Portåbningen er 5200 bred, og jeg har en HEB220 stålbjælke over. Efter at jeg har installeret porten og begyndt at isolere, har jeg indset, at bjælken vil danne en betydelig kuldebro.
Garage under renovering med synlige trærammer i loftet, værktøj på gulvet og let indlys i baggrunden.

Garagen skal opvarmes, og det vil være koldt udenfor om vinteren.

*Bjælken hviler direkte mod endetræet på tre regler i hver ende.
Garagekonstruktion med træbjælker og en synlig HEB220 stålbjælke, som fungerer som bærende element over garageportåbning. Garagebyggeri med synlig HEB220 stålbjælke over portåbning, trærammekonstruktioner og en bil parkeret udenfor døren.
*Hammerbånd ligger direkte på bjælken.
Garagebyggeri med synlig HEB220 stålbjælke over portåbning, træreglar og synlig bil. Isoleringsudfordring diskuteret.
*For at kunne montere garageporten satte jeg op 20mm krydsfiner, som også ligger direkte mod bjælken. Da portens skinner og motorbeslag er fastgjort der, kan jeg ikke uden at tage hele porten ned (som jeg er usikker på, om jeg kan få op igen uden diverse nye dele), dække med diff tæt plast.

Nu til spørgsmålene:

1. Er dette et stort problem? Hvad kan det føre til?

2. Hvilke løsninger ser I? Rive og gøre om, eller findes der noget at gøre på dette tidspunkt? For eksempel. Isolere udvendigt og bygge et tag over porten?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.