Hej,

Har lige købt et hus med en foldedækning som tag. Jeg vil rive den nuværende førstesal ned og isolere om.

Huset, jeg har i dag, har en listeafdækning (pap), hvilket udefra ser sådan her ud:

• Pap, råspont, 35mm ventilationsspalte, masonit, isolering, dampspærre, gips

Da det nye hus har en pladeafdækning med masonit lige under pladen, er jeg lidt usikker på, hvordan udførelsen bør se ud, hvis jeg skulle rive op til pladen og bygge om.

Sådan her, eller?

• Plade, masonit, ventilationsspalte, masonit, isolering, dampspærre, gips?

Ingen der har noget smart at sige? :-)

Det som egentlig bekymrer mig er, hvorvidt der bør være en luftspalte på begge sider af masoniten, altså mellem plade og masonit, og også mellem masonit og isolering.

Plade -> luft -> masonit -> luft -> isolering

eller

Plade -> masonit -> luft -> isolering

Hvis det er falsede plader, burde der vel være råspont under? En eller anden form for undertag har du vel?

Nja. Undertaket er af board (masonit). Antager at det er lægtet mellem den falsede plade og masoniten. (Skal kravle op og tage mig et yderligere kig i morgen aften)

Netop at undertaket ikke er af råspont (hvilket for besigtigelsesmanden virkede helt naturligt) gør mig usikker på, hvad den korrekte fremgangsmåde er, og hvad jeg burde forsøge at opnå nu, når jeg renoverer overetagen og vil isolere taget.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.