Jeg vil isolere gulvet i udestuen. I dag er der kun stenplader.

Jeg tænkte på at lægge en trækonstruktion med flamingo i "felterne". Det føles som den billigste løsning.

Men hvordan præcist ville I have gjort?

• Udsigt fra et udestue med stenplader på gulvet, træmøbler med hynder, og en grøn have udenfor.
  • Overdækket terrasse med stengulv, sofa med blomstrede hynder, træbord og hævert. Indgangsdør til huset i baggrunden med røde bræddevægge.
Hvad er der under fliserne?

Jonatan79 Jonatan79 sagde:
Hvad findes der under fliserne?
Sand/grus

Hvad vil du have for gulv derefter? Måske er det nok med styropor plus overfladebehandling/gulv?

Har overvejet væg-til-væg-tæppe eller alternativt parketgulv.

Jeg tror, at gulvet ville blive meget ujævnt, hvis jeg lagde det direkte på flamingo desværre.

Bump

Står over for det samme dilemma, fliser på sand og overvejer at lægge frigolit som gulvisolering.
Nysgerrig på hvordan det blev??

Hej! Jeg er i gang med gulvet lige nu faktisk!

Jeg lagde trykimprægnerede reglar direkte på pladerne. Brugte kiler og klodser der hvor det var nødvendigt.
Derefter lagde jeg isolering mellem reglarne. -sådan isolering man bruger i jorden.

Derefter skruede jeg terrassebrædder.

• Bygge af gulv med trykimprægnerede strøer på fliser, isolering imellem. Rød kurv og sav i rummet.
  • Mørkt rum med gulvprojekt, trykimprægnerede strøer lagt på betonplader, isolering mellem strøer, materiale spredt på gulvet, vinduer og loftslampe.
  • Gulvisoleringsprojekt med trykimprægnerede bjælker og trægulv i et rum med store vinduer. En hund i vintertøj står på isoleringen.
  • Synes
Rickard.lj
  • Laddar…
Jeg har også isoleret indervæggene og sømmet råspont (endespont).

Benyttede lejligheden til at trække nye slanger til vægudtag også, inden jeg sømmede sponten.

• Indvendig væg i træbeklædning med isolering, stue med stor vindue mod have, stige og stol nær væggen.
Trykket skulle jeg ikke have lagt, unødvendigt. Hvad sker der, hvis de bliver fugtige og begynder at stinke?

Jeg var ikke helt sikker på at imprægneret var nødvendigt, tænkte på at lægge almindelige regler. Men kort før jeg begyndte byggeriet, kom skybruddene i sensommeren, og da jeg så, hvor fugtige fliserne blev, besluttede jeg mig for imprægneret.

Jeg har aldrig hørt om, at træet begynder at stinke?

Heldigt at jeg har ordentlig ventilation så 🫡

Hvor kommer fugten fra? Har du drænet godt rundt om huset?

Fugten kommer fra jorden under fliserne. Derimod var der jo monsunmeget regn, der kom i perioden, hvor jeg bemærkede, at fliserne blev fugtige.

Nja jeg tror ikke, at dræningen rundt om udestuen er optimal. Det er jo bare en betonklods rundt om hele rummet, typ som man bygget væggene på, tror jeg. Derefter fyldt med sand inden for klodsen. Det var ikke bygget fra starten for at have et gulv.

Det var derfor, jeg hurtigt opgav ideen om parket/tæppe.

Men så vil isoleringen jo blive våd i fremtiden, hvis nu fliserne blev våde i sommer.

• Synes
surris
  • Laddar…
Hvis der er den mindste risiko for, at gulvet bliver fugtigt nedefra, bør du ikke bruge trykimprægneret træ i bjælkelaget. Det er et kendt problem på huse fra 80'erne, hvor uisoleret plade på jorden blev brugt med imprægnerede regler, der bliver fugtige, mugner med en giftig og stærk lugt. Efter nogle timer får man hovedpine.

• Synes
postkontrollen
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.