Jeg var ikke helt sikker på at imprægneret var nødvendigt, tænkte på at lægge almindelige regler. Men kort før jeg begyndte byggeriet, kom skybruddene i sensommeren, og da jeg så, hvor fugtige fliserne blev, besluttede jeg mig for imprægneret.
Jeg har aldrig hørt om, at træet begynder at stinke?
Heldigt at jeg har ordentlig ventilation så 🫡
Jeg har aldrig hørt om, at træet begynder at stinke?
Heldigt at jeg har ordentlig ventilation så 🫡
Fugten kommer fra jorden under fliserne. Derimod var der jo monsunmeget regn, der kom i perioden, hvor jeg bemærkede, at fliserne blev fugtige.
Nja jeg tror ikke, at dræningen rundt om udestuen er optimal. Det er jo bare en betonklods rundt om hele rummet, typ som man bygget væggene på, tror jeg. Derefter fyldt med sand inden for klodsen. Det var ikke bygget fra starten for at have et gulv.
Det var derfor, jeg hurtigt opgav ideen om parket/tæppe.
Nja jeg tror ikke, at dræningen rundt om udestuen er optimal. Det er jo bare en betonklods rundt om hele rummet, typ som man bygget væggene på, tror jeg. Derefter fyldt med sand inden for klodsen. Det var ikke bygget fra starten for at have et gulv.
Det var derfor, jeg hurtigt opgav ideen om parket/tæppe.
Hvis der er den mindste risiko for, at gulvet bliver fugtigt nedefra, bør du ikke bruge trykimprægneret træ i bjælkelaget. Det er et kendt problem på huse fra 80'erne, hvor uisoleret plade på jorden blev brugt med imprægnerede regler, der bliver fugtige, mugner med en giftig og stærk lugt. Efter nogle timer får man hovedpine.
Klik her for at svare