Men jeg vil også isolere på undersiden da kælderen er under verandaen.

Hvis du skal have plast, skal den absolut være over cellplasten. Hvor varmt er det i kælderen?

H huggan sagde:
Skal du have plast, skal den absolut være over cellplasten. Hvor varmt er der i kælderen?
Rundt 8 grader det være.

Læg pir isolering og undgå plasten.
58mm PIR svarer til 100mm S80 EPS

Har reglet op og isoleret væggene nu og skulle give mig i kast med den sidste 45er til elen. Skal jeg sætte syllen nederst med papir under som normalt, eller skal jeg sætte den højere, da gulvet kommer til at bygge omkring 100 mm? Sætter jeg den nederst, havner den jo så under plasten sammen med cellplast.

• Væg under opbygning med isolering og træramme, plastdække på betongulv. Diskussion om placering af sokkel i forhold til plast og isolering.
Havde lagt gulvisoleringen først og så 45'eren på den

Jeg er enig med den foregående. Så du kan sømme gulvlister bagefter.

Nu kom svogeren forbi og siger, at jeg ikke behøver lægge nogen isolering i gulvet undtagen muligvis nogle cm sammen med gulvvarmen, hvis jeg sætter nogle plader cellplast i kælderloftet. Ville være rart at slippe for at hæve gulvet en masse, men er det så smart?

Det spiller vel ikke så stor rolle egentlig. Det bliver varmere i kælderen. Har du radiator der? Isoler så meget du kan uden at der bliver mærkelige niveauforskelle.

Ingen varme i kælderen lige nu. Desuden er det som en entre til kælderen under verandaen.

Luter mod at jeg kører på Flooré 25mm så bliver det lidt isolering i det mindste.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.