D Dublin sagde:
Men på planritningen har du jo en indvendig væg og en trappe næsten der stolpen er. Kan den ikke flyttes så den bliver en del af den indvendige væg (eller er plantegningen ikke aktuel længere?)?
Næ fra starten havde jeg overetage med lidt billiardbord og bar mm :cool: men fik ikke byggetilladelse for det var nødt at sænke væggen. Så nu er det åbent til kip i stedet og en helt åben plads. Men arbejdsbænken bliver nok der alligevel som den er tegnet så måske kan have en søjle der.

Mike_the_pip3 Mike_the_pip3 sagde:
Nae fra starten havde jeg overetage med lidt biljardbord og bar mm :cool: men fik ikke byggetilladelse for det var tvunget o sænke væggelivet. Så nu er det åbent kip i stedet og en helt åben plads. Men arbejdsbænken bliver nok der alligevel som den er tegnet så måske kan have en søjle der.
Du skal ikke have loft over arbejdsområdet alligevel? Nu ved jeg ikke hvor mange biler du kommer til at have der eller hvor meget mekanik der vil blive lavet, men opbevaring er jo guld værd også i en stor garage.

D Dublin sagde:
Du skal ikke have loft over arbejdsområdet alligevel? Nu ved jeg ikke, hvor mange biler du vil have derinde, eller hvor meget mekking der vil blive gjort, men opbevaring er jo guld værd, selv i en stor garage.
Jeg har fundet ud af, at passende placering af loft sandsynligvis er over portene, da det er lettere at montere dem i en flad bjælklag. Og vil jeg have lift længst inde, er den mulighed tilbage. Så nu overvejer jeg om man skal blande 2 forskellige tagspær. Typ som nedenfor.
Ramverk første 5m ved portene, så saks resten for taghøjden.

Alternativt fortsætte tanken med mønstrebjælke/ramverk bjælke med taglisterne. Så bygge et almindeligt bjælklag over portene, som man kan hænge i tagspærene for at undgå søjler.

To forskellige typer af tagstole: en saxtakstol øverst og en ramverkstakstol nederst, illustreret for strukturelle sammenligninger i byggeprojekter.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.